Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu kanske jag är helt ute och cyklar... Men luzern ? Jag har lärt mig att man ger det till hästar som behöver gå upp i vikt. Jag sitter i samma sits som malumbub, behöver krubbskrammel.. men jag har en överviktig häst och hon behöver inget annat än grovfoder egentligen.. Har gett henne knäckebröd och några kulor kraft pellets ( bara för att jag har kvar och vill inte kasta bort det :P ) Men över till frågan : Törs jag alltså ge henne lite luzern utan att det sätter sig på hennes hull ?![]()
Shettisen jag snart får hem har jag tänkt ge lusernpellets typ morgon sedan linfrökaka kväll som krubbskrammel.
Lusernet någon dl då han inte kommer få så mkt hö då han sätts på bantning (super fet) så han inte faller ur de få muskler han har.
Sedan linfrökaka då det gjort underverk de senaste vintrana på "storhästen" som var dålig i magen, tog bara 2 dagar med linfrökaka så blev han bra. Så det kör jag på den lilla med sen både för att hjälpa vid foderbytet samt att det är aldrig fel med något som är bra för magen![]()