Kryddört-sax

vippan

Trådstartare
Såg på ett matlagningsprogram en fiffig sax man har till färska krydder/örter. En sax med flera blad som klipper. Har hittat en säljare på nätet men är det någon som vet om man kan köpa den i en butik och i så fall var?
Jag har bara kollat på stormarknaden här hemma och de hade den inte. Kanske någon mer välsorterad butik...?

Sv: Kryddört-sax

Såg i ICA Kuriren att någon av deras reportrar testat den - och konstaterade att den var svår att rengöra då det fastnade mellan saxbladen...

Jag använder alltid ett glas eller liknande när jag vill finklippa kryddörter - klipper man nere i glaset går det snabbt och lätt att få den så finklippta man vill ha. Både glas och vanlig sax är lätta att diska - och man slipper ha en extra pryl i köket!:idea:

Såg i ICA Kuriren att någon av deras reportrar testat den - och konstaterade att den var svår att rengöra då det fastnade mellan saxbladen...

Jag använder alltid ett glas eller liknande när jag vill finklippa kryddörter - klipper man nere i glaset går det snabbt och lätt att få den så finklippta man vill ha. Både glas och vanlig sax är lätta att diska - och man slipper ha en extra pryl i köket!:idea:

Hmm det har jag inte tänkt på, det där med rengöringen... men nu är det en present så det slipper ju jag :angel:

Smart! :idea: Det ska jag prova, tack för tipset.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 881
Senast: Derivata
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 425
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Egentligen en fortsättning på min tråd om att campa med hundar men frågan är lite specifik och kanske är det fler som undrar. Jag...
Svar
3
· Visningar
646
Senast: AraSlei
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 158
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka