Hon vann ju juniorklassen, hon med det lilla söta fjordstoet.

Sen fick hon låna Frida till bruksridnings-SM, några poletter på plats nu?
 
Jepp, jag var en av dem. Jag slog ju dig i bruksridningen när du red Frida. Och så på Balder red du ikapp med mig, tror jag.
 
Vikka söta fjordisar :):
Det låter kul men min pålla kan känna sej trängd :smirk:
På vissa ridlektioner leker vi ibland.
De e jätteskoj :D
Första lektionen på terminen fick vi köra "datten" o lite till en stund.
Sen körde vi nåt annat o ja o Maria regerade som vanligt :devil:
Ändo har jag den söligaste pållan-. Man va tvungen o ha en snabb pålla där...
M;en de e jätteQul!!!
Förra terminen körde vi nåt me att man skulle hålla grimskaft mellan sej o ta folk. Ju fler man tog desto fler blev det som höll ihop i en kedja :bump:
Den gången hade vi dock två hinder mitt i padocken så det blev lite svårt för de som va i kedjan.
Ja va tvungen o hoppa över det lilla hindret helt stillastående för jag blev trängd :devil:
O självklart så blev inte mej o lilla Sofia tagna för hon e ju bäst even om hon e sölig :rofl:
 
hahaha, jag tycker personligen att man måste leka mer!! det ska jag testa, är det nån som har mer roliga lekar för häst? //seefee
 
det verkar roligt men jag tror att mina hästar skulle blivit livrädda men man kan väll alltid testa... :devil:
 
Låter superkul m kuddkrig till häst.. tror inte det fungerar på min lilla madam här hemma.. Hade fått frispel o dött av skräck. Kan knappt göra några häftiga rörelser utan hon stutsar..
Kanske bra träning..

Barndomens fjording tålde allt.. specialtränade henne för äppelpallnings utflykter. Man stod på ryggen av henne barbacka o plockade äpplen sen när "kompisen" kom springandes o vråla så särade man på benen o gled ner på ryggen o hästen stack iväg.. sen delade vi på bytet.. Hästen o jag.. :d
 
Haha, äppelträden jag och min pålle har i närheten är så låga att han kan stå och plocka dem direkt från trädet medan jag kan sitta av och fylla sadelväskorna... ;)
 
Jag vill åxå höra om fler lekar! Kanske lite mindre våldsamma, "min" häst skulle nog hoppa ur skinnet och inte allts förstå det roliga med en kudde på rumpan!
 
Har inte provat så många andra lekar. Provade att svinga lite poi i sadeln förra veckan på mitt halvblod. Men det var mer miljöträning än något annat. Han stod helt stilla och sneglade bak på mig fast en boll snuddade örat och vispade till hans frisyr :)
 
Enligt FjordingCarlA som sitter och skrattar här brevid så har mnementh travat (på gammalt fjordsto) och skjutit pilbåge samtidigt, han träffade ialla fall lagårdsväggen :rofl: :bump:
 
Skjuta pilbåge har jag ju provat från hästryggen, men min gamla märr tyckte det var lite otäckt när bågsträngen svischade. Fas jag, å hästen, stod still, skytte under gång låter vi andra galningar ta hand om :rofl: :bow: :D

Kuddkrig är ju alldeles lagom, men jag borde ju lära mig rida ordentligt oxå, även om den gode mnementh hade vissa problem med mina långa armar. :devil: :devil: :devil:
 
*räcker upp handen och erkänner mig till galningarna skara*

Har ridit (galopp) och skjutit båge. Det gick utmärkt. Svårast var att få hästen att gå rakt fram i galoppen och inte accelerera hela tiden... 12 pilar inom 5 meter var resultatet. Man ska stå i sadeln och ta stöd med knäna för att det ska fungera. Jag ska lära mig skjuta med tumgrepp, för det är lättare.

Kuddkrig har jag inte provat, men många andre lekar finns att roa sig med till häst! :-)
 
Nja, allt du kan komma på som både häst och ryttare tycker är skoj! Fantasin sätter gränsen.

Det finns en gammal (militär?) lek där man fäster en scarf i bältet sedan rider man ikapp och försöker fånga scarfen. Det är jättekul!
 
Tänkte dyka upp på SKA Attemarks lilla tillställning, Dubbelkriget, med min lilla pålle + div utrustning. Ska definitivt prova att skjuta i galopp :D Ska se om jag kan filma upptåget och lägga ut lite filmer på nätet! ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
3 898
Senast: shia
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 164
Utrustning Nu har jag letat sadel så länge att hästen tappat muskler och inte alls ser ut som han gjorde när jag började leta. Jag är...
Svar
2
· Visningar
1 110
Senast: TinyWiny
·
Utrustning sadelhistorien fortsätter... köpte ju en bates caprilli som låg bra med svart järn... efter 2 månader låg den inte bra (men å andra...
Svar
9
· Visningar
1 112

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp