Kulltråden- Från löp till valp.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tjoho, hon är dräktig! :love: :bump:
Hon kunde känna 3 blåsor säkert. Hon brukar kunna känna 3-4 blåsor, och då har det blivit allt från 3-10 valpar som fötts :) man kan tydligen bara känna en del av livmodern, eftersom ca hälften ligger bakom revbenen/uppe vid ryggraden.
Så nästa steg är röntgen om drygt 20 dagar, så får vi en bättre hint om hur många det kan tänkas vara :)
 
Tjoho, hon är dräktig! :love::bump:
Hon kunde känna 3 blåsor säkert. Hon brukar kunna känna 3-4 blåsor, och då har det blivit allt från 3-10 valpar som fötts :) man kan tydligen bara känna en del av livmodern, eftersom ca hälften ligger bakom revbenen/uppe vid ryggraden.
Så nästa steg är röntgen om drygt 20 dagar, så får vi en bättre hint om hur många det kan tänkas vara :)
Grattis!!
 
Tjoho, hon är dräktig! :love: :bump:
Hon kunde känna 3 blåsor säkert. Hon brukar kunna känna 3-4 blåsor, och då har det blivit allt från 3-10 valpar som fötts :) man kan tydligen bara känna en del av livmodern, eftersom ca hälften ligger bakom revbenen/uppe vid ryggraden.
Så nästa steg är röntgen om drygt 20 dagar, så får vi en bättre hint om hur många det kan tänkas vara :)

Lilla Opsis är på g:D
 
Tjoho, hon är dräktig! :love::bump:
Hon kunde känna 3 blåsor säkert. Hon brukar kunna känna 3-4 blåsor, och då har det blivit allt från 3-10 valpar som fötts :) man kan tydligen bara känna en del av livmodern, eftersom ca hälften ligger bakom revbenen/uppe vid ryggraden.
Så nästa steg är röntgen om drygt 20 dagar, så får vi en bättre hint om hur många det kan tänkas vara :)
:D Vågade inte skriva något här om de glada nyheterna innan du själv hade valt att göra det. Men det var välbehövligt för min annars rätt bedrövliga kväll. :cautious::D
 
Tjoho, hon är dräktig! :love::bump:
Hon kunde känna 3 blåsor säkert. Hon brukar kunna känna 3-4 blåsor, och då har det blivit allt från 3-10 valpar som fötts :) man kan tydligen bara känna en del av livmodern, eftersom ca hälften ligger bakom revbenen/uppe vid ryggraden.
Så nästa steg är röntgen om drygt 20 dagar, så får vi en bättre hint om hur många det kan tänkas vara :)

Stort grattis. Hoppas ni får en stor och fin kull :heart
 
Tjoho, hon är dräktig! :love::bump:
Hon kunde känna 3 blåsor säkert. Hon brukar kunna känna 3-4 blåsor, och då har det blivit allt från 3-10 valpar som fötts :) man kan tydligen bara känna en del av livmodern, eftersom ca hälften ligger bakom revbenen/uppe vid ryggraden.
Så nästa steg är röntgen om drygt 20 dagar, så får vi en bättre hint om hur många det kan tänkas vara :)
:banana::banana::banana:
 
Vi har löp sedan några dagar, den något motsträvige sambon har, under viss protest, gått med på valpkull, och... vi ska resa bort. Imorgon. I en dryg vecka.
Operation ”Övertyga Mentorn om Det Trevliga Med att Köra 25 Mil Enkel Väg För Att Para Någonannans Hund” påbörjas!
 
28 grader varmt idag - låter ni dräktiga tikar bada i sjöar?
Absolut. Kan vara lite försiktig första veckorna, men sen är det fritt fram om det är vettigt vatten :)
Var ju själv på en ön en vecka nyss och dräktiga tiken badade, lekte ubåt och simmade 3 gånger per dag - så lycklig över det i värmen :love:
Min Polly (Skalmans mamma) badade hejdlöst vid dräktighet och simmade till 8:e veckan - blev dock lite baktung på slutet ;)
 
Vi har löp sedan några dagar, den något motsträvige sambon har, under viss protest, gått med på valpkull, och... vi ska resa bort. Imorgon. I en dryg vecka.
Operation ”Övertyga Mentorn om Det Trevliga Med att Köra 25 Mil Enkel Väg För Att Para Någonannans Hund” påbörjas!
Annars låter det ju som om ni ändå hinner hem tills det är dags för parning ;)
 
Annars låter det ju som om ni ändå hinner hem tills det är dags för parning ;)
Efter fem missade/förtidiga/försena/perfekta-men-som-ändå-inte-tog försök (på olika tikar iofs) är jag paranoid. Kommer vara borta till löpdag 12 eller 13. Mycket bra planerat av Sweden Rock att starta just nu...
Men nu finns en halv nödlösningsplan iaf, ska bara se om hanhundsägaren går med på den också.
Jag hoppas ju jag hinner hem.
 
Efter fem missade/förtidiga/försena/perfekta-men-som-ändå-inte-tog försök (på olika tikar iofs) är jag paranoid. Kommer vara borta till löpdag 12 eller 13. Mycket bra planerat av Sweden Rock att starta just nu...
Men nu finns en halv nödlösningsplan iaf, ska bara se om hanhundsägaren går med på den också.
Jag hoppas ju jag hinner hem.
Hoppas allt löser sig :)
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Uj vad jag tycker tiden går fort. Här väntas nedkomsten till typ midsommar (jäkla tid då !)
Magen växer i alla fall :)
 

Bifogade filer

  • 45B6D256-7311-4DF6-B318-3DB085DB7A31.jpeg
    45B6D256-7311-4DF6-B318-3DB085DB7A31.jpeg
    271,6 KB · Visningar: 44
Uj vad jag tycker tiden går fort. Här väntas nedkomsten till typ midsommar (jäkla tid då !)
Magen växer i alla fall :)

Är leasingtiken dräktig (vilket det verkar som) så ska hon hämtas på midsommar. Vi är utomlands och kommer hem två dagar innan men måste åka och hämta våra egna hundar på olika ställen dagen efter så då får det bli midsommarafton om hon ska hinna hit 2 veckor innan nedkomst.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 839
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Måste bara skriva av mig lite, jag är så LYCKLIG!! Efter över ett år i valpkö, väntan på löp, parning och valpning, så är nu äntligen...
2
Svar
39
· Visningar
3 125
Senast: Only_Me
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 649
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 052
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp