Kulltråden- Från löp till valp.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är leasingtiken dräktig (vilket det verkar som) så ska hon hämtas på midsommar. Vi är utomlands och kommer hem två dagar innan men måste åka och hämta våra egna hundar på olika ställen dagen efter så då får det bli midsommarafton om hon ska hinna hit 2 veckor innan nedkomst.
Härligt - då börjar nedräkningen då :)
 
Hur många valpar hoppas ni på i era respektive kullar?


Jag tänkte skriva något om att jag hoppar att ni får 100 valpar och började fundera på hur många man vill ha.
Antar att man inte vill ha allt för många men ändå rätt många eftersom det blir fler valpar att sälja och större chans att det kommer ut just den där valpen som man vill spara.
 
Den håller man väl på med från dag 1 :angel:
Hon går in på v 5 i morgon om, om, om hon har tagit sig. Nu syns det snart isf. Än så länge har hon "bara" en abnorm aptit och speciellt på fårskit ( de har får) och det har hon inte ätit förr.
Sant - jag är bara så väck denna gång och tiden har liksom sprungit iväg :o
Jag hamnade ju på sjukhus precis när tiken var parad sista gången och var rätt väck i kroppen två veckor efter efter min operation pga smärtor, så jag tappade bort en hel del i början pga att försöka komma igång i kroppen igen :) Men nu när det börjar närma sig och det verkligen syns på tiken, så inser jag hur kort tid det egentligen är kvar :D
 
Sant - jag är bara så väck denna gång och tiden har liksom sprungit iväg :o
Jag hamnade ju på sjukhus precis när tiken var parad sista gången och var rätt väck i kroppen två veckor efter efter min operation pga smärtor, så jag tappade bort en hel del i början pga att försöka komma igång i kroppen igen :) Men nu när det börjar närma sig och det verkligen syns på tiken, så inser jag hur kort tid det egentligen är kvar :D

Det trista när man leasar in tik är att man missar hela dräktigheten i princip och har noll koll även om ägaren är fantastisk och uppdaterar. Men det är så mysigt med dräktig tik hemma. Saknar den delen av resan :(
 
Hur många valpar hoppas ni på i era respektive kullar?


Jag tänkte skriva något om att jag hoppar att ni får 100 valpar och började fundera på hur många man vill ha.
Antar att man inte vill ha allt för många men ändå rätt många eftersom det blir fler valpar att sälja och större chans att det kommer ut just den där valpen som man vill spara.

Måååååånga! Vi har efter att vi sållat bland valpköparna intressenter till 9 hanar och 3 tikar. Hoppas dock på lite jämnare fördelning.
 
Om en valpkull föds över två olika dagar, vilken dag räknar man att de föds på då? Den dagen det började eller dagen då det blev klart??:confused:
 
6 veckor sedan första parning idag :)

53DFEE1E-EC44-42D7-8A1A-FCD872FE99AD.jpeg
 
Ny uppdatering från leasingtiken. Hon är i v 5 nu och har bräddat sig lite. Samtidigt finns inga andra direkt säkra tecken så ultraljud är beställt på Onsdag kl 8:00. Då sitter vi på ett flyg till Italien så dör kan jag sitta och fundera till vi landar vid 10-tiden :cautious::nailbiting:

Vi väljer att gör ul så vi vet helt säkert. För om hon är dräktig måste vi hämta henne dagen efter att vi kommit hem så det är skönt att vara lite förberedd.
 
Röntgen igår visade på 4 valpar, eventuellt 1 eller 2 till som inte gick att se :)
Lokala smådjursveterinärens utrustning är tyvärr inte från det här århundradet, så det var kanske inte den skarpaste bild jag sett, men jag fick ett minimiantal vilket kändes som det viktiga för mig eftersom vi har drygt 1,5h till närmsta nattöppna djursjukhus.

Det känns rätt lagom, så jag hoppas inte att det blir som för en kompis till mig. De såg 6 valpar på röntgen, ut kom 13 :D
 
Ultraljud idag visade på en tom tik med livmodern fylld av vätska vilken ska ha gett dräktighetssymtomen.
I nuläget vet jag ingenting mer och orkar inte tänka på hundar eller avel. Nu ska jag försöka njuta av min semester i stället.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 902
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Måste bara skriva av mig lite, jag är så LYCKLIG!! Efter över ett år i valpkö, väntan på löp, parning och valpning, så är nu äntligen...
2
Svar
39
· Visningar
3 132
Senast: Only_Me
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 665
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 063
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp