Bukefalos 28 år!

Kurs gånger två!

Sv: Kurs gånger två!

Men när ska jag ha tid med det då? Megamkt i skolan på veckorna o så fort helgen kommer så flyr jag hem till pålle 20 mil bort och vägrar komma tillbaka förrän föreläsningarna börjar på måndag (om ens då :o ) :D

Men om jag ska besöka ngn så är det dig :)
 
Sv: Kurs gånger två!

:p Undanflykter.

Bara att hojta och komma om du har tråkigt någon dag. ;)
Så kan du få ta en ridtur också...
 
Sv: Kurs gånger två!

Hihi, då lär jag åka i backen :D Enda gången jag "rider" är ju när jag motinerar min lille som hand häst och då tittar jag mest på honom för han är så fin :love:

Fast iofs så hade jag nog tänkt stanna ngra dagar efter tentan innan jul, då har man det ju rätt soft.... Kanske funkar :idea:
 
Sv: Kurs gånger två!

Klart du ska passa på att hälsa på Spider :D
 
Sv: Kurs gånger två!

:p Så farliga hästar har jag inte. Den gamla tanten är hur snäll som helst.


MercedesBenz
Akta så jag inte släpar hit dig också! :devil:
 
Sv: Kurs gånger två!

*kl*

Så var helgen slut och såväl kursen :(

Det var en rolig helg med skratt o mycket bra undervisning. B var roligare än jag trodde. Och mycket trevlig.
:D
Han berömde mig för mitt jobb med min varmblodstravtös och ansåg henne vara duktig.
Tog honom 10-20 min på första lektionen innan han såg att hon var en travare då hon tappade ryggen i ett travsteg. :D
Men roligt hade jag och längtar redan till nästa gång :D
 
Sv: Kurs gånger två!

Det är alltså B.B du har ridit för?? *nyfiken* Får man fråga vad ni kan?? Funderar lite på när man ska våga sig på att rida för honom..:p
 
Sv: Kurs gånger två!

Japp. Tja kan slutor, öppnor i skritt o trav. Öppnor i galopp. Förvända slutor. Skrittpiruett. Hmm men det fixar du nog. Jag har ju inte ridit för han innan o en del kunde väl kanske mindre men det gick ju fint iaf.
Jag vet inte vilken grund man bör ha men kan man säkert kolla upp via mail till honom. Hans fru undervisar ju oxå.
:D
 
Sv: Kurs gånger två!

Tja.. då vågar jag nog... :) Tränaren har börjat prata om väpnarprovet lite (är inte uppbjuden!) och rida för honom för första gången då! :eek:
Vad kostade det? Var det både lör- sön? och vart var det? :p bor så illa till så det närmsta är nog att åka hem till dom för mig! :crazy:
Du kan ju pm:a om du inte vill skriva pris här!
 
Sv: Kurs gånger två!

*off topic*
Någon som vet vad man behöver kunna för att åka till B.B. på praktik?
Har pratat med Hällekisen* och där får jag vara så kass jag vill (citat ala CD:)) men dem har inte plats för mig innan september. Så, hur ser det ut i Danmark?
Har "egen" häst och kan faktiskt mocka ganska bra...
 
Sv: Kurs gånger två!

Du menar alltså att det är "fullt" till och med september 2007?

Mvh

Tora
 
Sv: Kurs gånger två!

Om man har sto:ja (dem kankse inte vill ha just mig men dem skyllde på hästen.
Dem har fullt i stallet och en unghingst i lösdriften så sto går helt enkelt inte. Men jag planerar att tjata lite till...

Är i allafall intresserad av att åka till B.B. men jag känner mig osäker på att våga göra det redan nu eller vänta, gissar dock att det är ganska lång väntetid.

Någon som vet/vågar gissa?
 
Sv: Kurs gånger två!

Du hittar information om väpnarprovet bland andra, samt priser på det här:

http://www.knighthoodoftheacademicartofriding.com/

Under Positions närmare bestämt.


Vill du veta om praktik hos B.B. ska du kolla här istället:

http://www.branderup.com/practicants.html

Under Practicants.

Nu står det inte vad som krävs i ridväg, men du ska ha kommit en bit på vägen iaf. Jag har för mig att det är så att du innan du åker ska ha målet att ha tagit väpnarprovet så får man utgå från där var man är när man åker dit.
Väntetiden brukar vara ett år som minst, men ibland får folk förhinder och då kan det öppna upp en plats.
 
Sv: Kurs gånger två!

Tack :p Men dom där sidorna kan jag :D
Tyvärr tar det nog tid innan det blir tal om någon praktik :(
Passar på att fråga:
At the Examination the Squire rides with a cavesson added either to a curb or a snaffle bit. The reins may be held in two hands except from the curb reins.
Detta betyder? Ska man ha tvåhandsfattning på kapsontygeln och enhandsfattning på stångtygeln?? :confused: :rofl: Skratta inte åt mig bara :o
Och vad är:
Half-pass in walk and trot to left and right.
??
 
Sv: Kurs gånger två!

Tvåhands på kapson och enhands på stång ja.

Men det sista vet jag inte heller... Samt vad är quarter in walk and trot?
 
Sv: Kurs gånger två!

Tvåhands på kapson och enhands på stång ja.
Varför har han inte låtit mig prova det då :devil: Kan man verkligen göra det? Har aldrig sett nån göra :o Måste ut och prova på en gång!

:rofl: Du menar inte: Ouarter-in? Det har jag iaf fått för mig är en vanlig sluta.. Shoulder-in låter ju som en öppna..

*Anropar Spider som väl är webmaster?* Översätt allt till svenska! Jag fattar nada :rofl: :angel:
 
Sv: Kurs gånger två!

Hehe har du inte testat det. Jag har testat men blir krångligt då ena tygeln lätt trycker på halsen o ronja ställer om... :)

Jag kan inte ett jota hästord på engelska nästan o då hade jag ändå bra betyg i engelska :D
 
Sv: Kurs gånger två!

Vad snabb du är :D
Nej, det har jag inte provat... Lite ilsk över tränare som inte upplyst mig över denna sak! :devil:
Nej, inte jag heller... Inte direkt högsta prioriteten från lärarnas sida har jag förstått.. Mer hästglosor till folket!
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 118
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 593
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
996
Senast: Praefatio
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag brukar inte skriva så jätte mycket om min valp här för att jag har fått så mycket neggativa svar och kritik och massa på pekanden om...
2
Svar
36
· Visningar
2 530
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp