Bukefalos 28 år!

Kurser för rutinerad hund och oerfaren ägare?

M

Mallemoe

Ska bli stolt ägare till en vuxen hund som behöver nytt hem. Hon är väldigt trevlig och väluppfostrad, i alla lägen. Vi däremot är ganska nya på området och skulle gärna gå någon kurs med henne, dels för att stärka förhållandet mellan ägare och hund och dels för att vi vill lära oss lite mer... Nog för att hundvana finns, men denna gången är det ju bara vår hund.

Har ni några tips på vad man ska gå för kurs/kurser? Grundlydnad har hon ju med sig egentligen, det skulle vara för vår skull då...
 
Sv: Kurser för rutinerad hund och oerfaren ägare?

Gå en vanlig vardagslydnadskurs! Det gjhorde vi när vi tog över vår då fyraårige och på alla sätt välanpassade springerhane. Det var jättenyttigt! Det stärker er relation och är nyttigt för både hund och ägare, även om hunden egentligen har grundlydnad. Därefter kan ni ju fundera på om ni vill gå något mer specialinriktat.

Lycka till!
 
Sv: Kurser för rutinerad hund och oerfaren ägare?

Kursen är ju minst lika mycket till för ägaren som för hunden så gå en kurs som passar DIN nivå.

Själv har jag en hund som kan tllräckligt för tävlingslydnadskursen... om det inte vore för alla hundar som är så spännande så han bara inte kan koncentrera sig ordetligt... alltså går vi en kurs där vi egentligen kan alla moment...

Man väljer helt enkelt en nivå som man tycker passar ensjälv.
 
Sv: Kurser för rutinerad hund och oerfaren ägare?

Okej, tack!
Vardagslydnad får det bli, det kan jag behöva :)

Nästa fråga då...
Hur vet man vilka föreningar/företag som har bra kurser? Verkar skilja en del i både pris och tid och det är långt ifrån alltid, mer tid=mer pengar.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 713
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Vi är en familj med tonårsbarn som ska utöka familjen med vår första egna hund. Vi har många vänner med hund och har under ett år varit...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 846
Senast: Narcissa
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 953
Senast: Görel
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 536
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp