Kurser, lärdom

Ville_Valle

Trådstartare
Hej!
Vet någon en bra kurs om hästens beteende, anatomi/exteriör, muskellära och hovvård :) Helst barfota verkning för mina hästar är barfota. Jag vill så gärna lära mig mer, tycker att allt är så kul :) Finns det möjlighet till foderföreläsning så klagar jag inte heller.

Eller bra böcker om just detta som man kan köpa? Tips?

Linnéa

Sv: Kurser, lärdom

Hästens beteendebiologi, SLU Skara. Mycket bra kurs med mycket kompetenta föreläsare och vetenskaplig bas. Distanskurs

Hästens utfodring, SLU Ultuna. Grunderna i utfodring, med vetenskaplig bas. Distanskurs

Kolla på antagning.se, kurserna finns där. Minns dock inte om de går höst eller vår, men kolla antagning.se.

Kan vidare tipsa om att kolla in på Sveriges akademiska etologer för att hitta en duktig och välutbildad beteendeexpert!

Liknande trådar

Hästvård Jag skulle vilje gå en kurs om hovvård. Inte för att jag vill ersätta min hovslagare eller för att jag vill bli hovslagare själv, utan...
Svar
6
· Visningar
659
Senast: BoYo
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
488
Senast: Freazer
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
711
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 562
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Det här med muskelskador...