Kursiv text blir rosa (och oläslig)

Pancakes

Trådstartare
Jag laddade nyss hem en ny bloggdesign som är helt okej, MEN all kursiverad text blir ljusrosa. Det syns jääkligt dåligt mot vit bakgrund så jag vill ändra det. Men var fasen gör jag det?

Sv: Kursiv text blir rosa (och oläslig)

Bloggdesign var?
På min blogg (google/blogspot) så ändrar man i alla fall det under design-malldesigner..

Jo, alltså, jag har både stilmallar och kodmallar under redigera design. Men om det är någon av dem, och i så fall var och vad jag ska ändra är det jag inte har en aning om. Jag formulerade mig nog lite illa i första inlägget. Jag vet inte riktigt vad det är jag ska leta efter bland alla kodningarna.

Använder du blogg.se?
Om du gör det och vill ändra i den texten du har som "inläggstext" ska du gå in i din stilmall och leta upp avsnittet som heter:

/** Post's body text **/

och under den borde det stå en massa saker samt exempelvis:
color: #000000;

Detta är alltså koden för svart.

I mitt fall ser det ut såhär:

/** Post's body text **/
.entrybody {
font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: 12px;
font-weight: normal;
line-height: 150%;
margin: 0px 0px 10px;
background-color: #absolute;
text-align: left;
padding: 10px;
padding-left: 20px;
padding-right: 20px;
}

Där jag fetmarkerade, det är alltså där du ska byta färg.

Det kanske inte var så mycket till hälp. Säg till om det inte var detta du menade, eller om du inte har blogg.se.

Vi närmar oss i alla fall! På det stället du visar är det typ svart, vilket det ska vara. Det är när jag använder verktyget att kursivera text som den automatiskt blir ljusrosa, och det är det jag vill bli av med.

(För ja, det är blogg.se jag använder)

Du behöver leta efter "em" och/eller "i" och ändra färgen för dem istället.

Dvs istället för

.entrybody {
[massa andra koder]
}

så behöver du

em (eller i) {
}

Det kan också stå

.entrybody em {
[kod]
}

eller

.entrybody i {
[kod]
}

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 603
Senast: qitis
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 690
Senast: Ragdoll
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 311
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 559
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka