Kurt Equine Training System

Topolino

Trådstartare
Det finns inte bara en träningsbil det finns en träningsspårvagn också, kolla här. :D

Fiffigt att banan harvas direkt efter att hästarna passerat. :cool:

Sv: Kurt Equine Training System

Undrar vem som sitter och tänker :idea: ut dessa "fantastiska" hjälpmedel :confused:

Tränaren/föraren slipper både regn, träningsvärk och sprut ;)

Teknikens under :eek:
Jag ser en framtid, där varje tränare har en uppsättning threadmills med web-cam för kapplöpningar. Här ställer man då hästarna med en Kurt-sadel med programenlig vikt. På ett kontor någonstans trycker en datoruppkopplat snubbe på en knapp och loppet är igång. Tränaren, ja kanske även ägaren, kan då sitta bekvämt i en fåtölj och själv styra farten på bandet tills det har rullat distansen. Virtual racing.
Fördelar: Inga kostsamma bananläggningar, inga olika banförhållanden och utslagsgivande startspår, inga störningar i loppen, inga kostsamma bananställda, inga kostsamma jockeys, inga transportutgifter, ingen reseboxhyra.
Nackdelar: Inga jockeys att skälla på efteråt, inga prisutdelingar.

Yihah :banana:

Man kan ju nästan säga att herr marntell,frid över hans minne, var FÖRE sin tid.Han släppte sina hästapållar på den inhägnade banan han hade hemmavid,sedan tog han traktorn och jagade runt dem med.:eek::eek::eek:
Sedan har vi Loket,hon hade en hon brukade rida ner till halmträningsbanan på TÄBY,så låtsades hon trilla av stängde grinden så sprang den runt runt på banan tills den blen trött.:devil::devil::devil:
Detta är väl förmodligen så kallad KREATIV TRÄNING.:idea:
GOD VÅRTRÄNING PÅ ER ALLA från GRYTTIS

Men ja eller mja eller nej. Känns som, ja vet inte, lite onödigt kanske. Men visst är det bra att tekniken går framåt;) Men jag föredrar nog trots allt att rida "på riktigt".

Liknande trådar

Hästhantering Min häst tycker inte om när det finns träd på ena långsidan utanför ridbanan, skyggar för dom och vill inte gå ända ut på spåret ginar...
Svar
2
· Visningar
984
Senast: Buzzter
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 158
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för... 2 3
Svar
45
· Visningar
6 201
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 115

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka