Kusken från dödsolyckan vädjar till andra att tänka på säkerhet i trafiken

Erik Sundin förlorade sin häst Julle i den svåra olyckan, som kostade två personer livet. De hade färdats i tio dagar och hade bara några hundra meter kvar på vägen. Nu berättar Erik mer om olyckan och önskar att alla tänker en gång extra på säkerheten i trafiken.
 
Inte polisutredningen men i sanningen ett vittne om hur det gick till. Ungefär som jag befarat!
 
Och de två hästarna som överlevde kommer avlivas eftersom de är traumatiserade. Så en stressad bilist har nu orsakat två döda människor och tre döda hästar.
Så fruktansvärt onödigt allting.
Oj, det framgår inte av hans inlägg. Så himla tråkigt. Och onödigt.
https://www.hippson.se/artikelarkiv...na-traumatiserade-efter-svara-olyckan-det.htm

"Tillsammans har de mångårig erfarenhet med hästar men de har ändå rådfrågat många i sin närhet kring hur hästarna kommer att kunna rehabiliteras efter det trauma som de har råkat ut för.
– Alla ger samma svar och råder oss att ta bort dem, efter att ha funderat mycket har vi nu tagit det beslutet. Det är för hästarnas skull, det är inget värdigt liv de lever nu. De lider verkligen. Det är inget roligt beslut att fatta, men vi kommer aldrig kunna känna oss trygga med dem igen med tanke på hur de mår, säger Maria."
:cry:
 
https://www.hippson.se/artikelarkiv...na-traumatiserade-efter-svara-olyckan-det.htm

"Tillsammans har de mångårig erfarenhet med hästar men de har ändå rådfrågat många i sin närhet kring hur hästarna kommer att kunna rehabiliteras efter det trauma som de har råkat ut för.
– Alla ger samma svar och råder oss att ta bort dem, efter att ha funderat mycket har vi nu tagit det beslutet. Det är för hästarnas skull, det är inget värdigt liv de lever nu. De lider verkligen. Det är inget roligt beslut att fatta, men vi kommer aldrig kunna känna oss trygga med dem igen med tanke på hur de mår, säger Maria."
:cry:

:cry:
 
Så fruktansvärt onödig olycka och så tragisk utgång. Så bra att de sätter hästarna i första rummet och inte låter de leva vidare om de lider men som sagt så onödigt alltihop känns det som. :(:cry::cry:
 
Så oerhört tragiskt och onödigt :heart
Såg hans inlägg på fb.
Och de överlevande hästarna som är så traumatiserade :(.
 
Det var min tanke redan när jag läste om olyckan första gången, hoppas den chauffören fått stöd och hjälp. En sådan tragisk olycka sätter sina spår.
Blir så många drabbade av att en person missbedömmer, riktigt tråkigt.

Det sägs att chaffören hade haft ögonkontakt med föraren av personbilen precis innan smällen. Jag hoppas att han/hon fått bra stöd, för det kommer nog många nya mil bakom ratten i framtiden och med den bilden på näthinnan...
 
Det sägs att chaffören hade haft ögonkontakt med föraren av personbilen precis innan smällen. Jag hoppas att han/hon fått bra stöd, för det kommer nog många nya mil bakom ratten i framtiden och med den bilden på näthinnan...
Det sägs så mycket angående olyckor, de enda som vet vad som hände är dom inblandade. Tragisk var den ändå.
Jag hoppas (även om jag tvivlar på det) som yrkeschaufför själv att den chauffören kommer tillbaka bakom ratten och kan fortsätta köra utan att känna det kommer hända igen. Många chaufförer som är med om liknande olyckor med dödlig utgång slutar köra pga trauma att det ska hända igen som de ej kommer över.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 716
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 919
Senast: Yrsel
·
  • Artikel
Dagbok Imorgon är det begravning för mormor och återigen har det där brännande klotet av ångest och sorg, som jag känner igen alltför väl...
Svar
5
· Visningar
886
Senast: Mineur
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
3 806
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp