Chima

Trådstartare
hur gör man för att "kvala" till tävlingar och när ska man göra det, asså på vilka tävlingar kvalar man? jag har aldrig fattat...och sedan det där med poängen, hur går det till??
hoppas att ni förstår...
(jag snackar hoppning)

Sv: Kvala

Vad är det för något du vill kvala till? Beroende på vad du vill kvala till så finns det ju olika regler och tillfällen man kan kvala.

för då skulle de högre klasserna svämma över av ekipage som inte har där att göra öht.
man vill ju inte ha gigantiska klasser där mer än hälften vägrar ut sig/ramlar av/mosar hela banan osv, det blir ju även en säkerhetsrisk när okvalificerade ekipage ger sig ut på alldeles för stora banor. vissa har nämligen inget som helst omdöme
bara för att hästen har kravlat sig över e t t hinder på 140 hemma på träning betyder det ju inte automatiskt att den kan gå 140 på nat tävling tex :smirk:

Till Msv B måste du väl kavala. 5 flerfria grundomgånger i LA eller 50 poäng tagna i LB. På storhäst har jag hört att inga kvalregler finns, osån ska dom väl ta bort allt det där men poäng o sånt? Eller är jag helt ute o cyklar?!

Sorry, trodde det var ridhästfråga...
10p i LA eller 5 nollor i grunden i LA för att få starta MSV på ponny.

5 nollor i grundomg i LA eller 10 poäng tagna i LA behövs för att starta MSV B.

seger ger 9 p
andra plats 7 p
tredje 6 p
fjärde 5 p
femte 4 p
resten av placeringarna ger 3 p

lundsbo skrev:
5 nollor i grundomg i LA eller 10 poäng tagna i LA behövs för att starta MSV B.

seger ger 9 p
andra plats 7 p
tredje 6 p
fjärde 5 p
femte 4 p
resten av placeringarna ger 3 p

Poängen är för regional tävling. Nationell/elit ger dubbla poäng.

På häst behöver man kvala till elittävling. Och juniorer måste kvala till 1,30. Sen finns det ju andra tävlingar som man behöver kvala till genom att ha placerat sig bra på vissa tävlingar.

stämmer det inte att man får kvala till msv B med 50 p tagna i LB. Har iafa hört det, men det kanske inte är så längre?

Don_93 skrev:
stämmer det inte att man får kvala till msv B med 50 p tagna i LB. Har iafa hört det, men det kanske inte är så längre?

Nej. Har du tagit 50 poäng eller mer i LB eller högre på regional eller högre nivå är du uppklassad ur LB. Men kvalar till MSVB gör du med 5 felfria rundor i LA eller 10 poäng tagna i LA.

okej måste ståt fel där jag läste då, men aja spelar inte mig ngn roll, tävlar ju inte ponny:p

Liknande trådar

Tävling Jag har en D ponny och skulle så gärna vilja komma med i Jönköping Horse show LB, om man vinner ett kval till Jönköping, är man då...
Svar
4
· Visningar
996
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 597
Senast: Mirtai
·
Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
762
Senast: Snurrfia
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka