Bukefalos 28 år!

Kvalificering 140?

_Zvea_

Trådstartare
Jag vet att detta ska stå i TR, men jag blir inte riktigt klok på det jag läser i TR jämfört med de svar jag får när jag googlar.

I TR står
"Ekipage är kvalificerat till 1,40/1,45 m hoppning och lägre efter 2 felfritt genomförda
grundhoppningar i 1,30 m hoppning eller högre."

Grundhoppning tolkar jag som grundomgång, men när jag googlar får jag svaren att i en A:0 A:0 så är det både grundomgång + omhoppning som gäller. Tolkar jag TR fel? Jag vet att reglerna har ändrats vid flera olika tillfällen, men vad gäller egentligen nu? När jag försöker läsa i TR vad en grundhoppning är blir jag inte klokare, då det dels i mom 361 om omhoppningsbanor står det som om grundhoppning = grundomgång. Men sen hänvisas man till mom 380 och 380 för att få veta vad en grundhoppning är, och då tolkar jag att det kan vara hela bedömningen?

Om en häst har gått en felfri A:0 och sen fått 0+4 fel i en A:0 A:0, är hästen då kvalificerad eller inte? Nu ska inte hästen starta 140 på ett tag, eftersom ovanstående resultat i 130 är hästens enda starter i 130 än så länge, men det kan ju vara kul att veta om kvalen är klara eller inte!
 

Liknande trådar

Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 227
Senast: Ewelina02
·
Avel Poängbedömning och Testryttare i finalen för 5-åriga hopphästar, poängbedömning även för 6-åriga fälttävlanshästar och möjlighet till...
Svar
8
· Visningar
1 569
Senast: cirkus
·
Hoppning Hej! I helgen red jag en Reg. 110 bed. A. Klassen efter min var en 120 bed. A. Tävlingsveterinär var på plats men då jag är lärd att...
Svar
16
· Visningar
9 822
Senast: Lady_S
·
Hoppning Jag är osäker på vad som gäller i kvalen till 130, 140, 150. I TR läser jag att man ska ha två felfria grundomgångar i den lägre...
Svar
4
· Visningar
1 325
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp