kvalite hackamore....!!!

zazza girl

Trådstartare
i går när jag red i padocken med min 5 åring och skulle hoppa lite .. så hände det som inte ska hända .. hackamoret gick sönder och jag vet inte hur redigt... kedjan som man spänner under gick av....

och jag sätter den inte hårt alls.....

så tränset flög upp vid ögonen på hästen och han blev livrädd... men som tur så skenade han bara ett varv och sen stannade...!!!

och hackamoret ha jag bara haft sen i okt så det va nästan nytt...

vad kan man köpa hackamore av bra kvalite???

ha det hänt någon annan ....???:confused: :bump:

Sv: kvalite hackamore....!!!

Tja.. Nisse's kjedja gick sönder, men det var innan jag blev skötare på han.. Vilken typ av hackamore har du?

jepp det hände mig på min D-ponny oxå... var ute i skogen och då brast lädret på översidan rakt av... sen att han var en hetsporre gjorde ju inte saken bättre heller... fick kasta mig om halsen och ta tag om nosryggen på honom för att han inte skulle sticka hem i 800 över en stor väg dessutom:crazy: ...

Har oxå letat efter hack i bra kvalitet men har än så länge inte hittat nåt... även om jag tror att de i nylon faktiskt är bättre ur hållbarhets synpunkt... annars är det ju bättre kvalitet på storhästhacken:o ...

Ungefär samma sak hände en kompis förra sommaren, det var nosremmen som lossnade på hackamoret och hela tränset halkade ner på halsen istället. Hästen började galoppera hemåt när den märkte att ingen styrde, sedan blev hon rädd för det slängande remmarna och ökade på farten. Min kompis föll av ganska snabbt. Väldigt otäckt!

Okej.. Nisse har nu en läderrem istället för kjedja, funkar utmärkt.

800 inlägget!! :banana:

ja det kan man ju sätta ha jag inte tänkt på ens.....

men få bli att köpa ett nytt ändå....

ska ju ändå köpa ett till träns....

Tänk att alltid när hackamoret går sönder så är det alltid galoppinblandat.. Nisse's ägare galoppera samtidigt som kjedjan gick sönder...

japp.. och det e inte trevligt kan hända rediga olyckor då....
min häst ha bara varit riden sen i okt då började jag rida in han .. så jag e glad att han e rätt så lugn ändå......

Jajjamensan, mitt ute i skogen, barbacka tror jag också, när vi galopperade. Fast jag har ju världens snällaste häst så han bara saktade av så fint och så fick jag laga det provisoriskt.
Köpte sedan ett hack i bara läder, kändes mycket säkrare.

Kedjan gick av för mig när jag red på min tränares häst. Hon bockade och så gick kedjan av. Vi skrittade hem och jag hade ett jämnt stöd i handen hela tiden (så att det inte skulle åka åt något håll)... Det funkade fint det också. :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 150
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 219
Senast: __sofia__
·
Körning Min ponny som precis är inkörd skenade igår med sin rockard. :( Orsaken var att svängeln lossnade och slog i hennes bakdel och sedan... 2
Svar
36
· Visningar
6 432
Senast: Lynxsa
·
Ridning Var osäker på om tråden skulle vara här eller under Vård, men moderator kan ju flytta den om den ligger fel. Min vanligtvis relativt... 2
Svar
24
· Visningar
5 042
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka