Kvalité på detta träns?

nexxa

Trådstartare
Hittade ett träns i Hööks med flätat pann och nosgrimma och blev lite sugen att köpa ett sådant till mitt sto, hon rids ej, men tänkte ha det när vi är ute och promenerar osv.Så skriv allt ni vet/tycker om det.
Kunder tyvärr inte länka bild, men tror de flesta vet vilket jag menar

Sv: Kvalité på detta träns?

Min förra medryttarhäst har ett sådant, det är helt ok tycker jag. Pannbandet är dock ganska stort på honom, men det är väl olika från häst till häst.

Sambons fd. nordis har ett sånt. S*it snyggt på henne. Tyckte dte var så snyggt och köpte ett till mitt fullblod, och där gick jag på en nit. Nordisens var tjockare flätat och var fin, mitt som jag köpte till fullblodet var tunt flätat och flätan slutade för tidigt så man såg en tjock kant ...

Svårt att förklara!

Man kan alltså utgå ifrån att det finns en viss risk att få tag i måndagsex..:smirk:
Det är nog större chans att få ett bra om man köper via butik...

Säkert lika skit kvalité på den som alla andra deras träns!
Men det går nog bra om du bara ska ha det för att ha det när ni promenerar å så, så köp det du! :)

Jag har haft flera träns i det en del kallar skitkvalitet som hållt lika länge som mina dyra träns även om de inte sett lika snygga ut efter x antal år. Jag tycker sällan kvalitet står i paritet till priset.

Fick ett sånt med till min häst när jag köpte honom.har nu haft det i ca 4 år och inte ett enda fel på det...sitter kanon och mjukt i lädret.

Precis.. men har aldrig tidigare köpt ett hööks träns, köper hellre ett från börjes d¨dom är billigare och av samma kvalitee.. eller i alla fall som jag uppfattat de.. ne ursh, höjer ingen tumme för hööks träns..

tja..det beror väl på..det finns väl en del träns som är ok på Hööks men det finns säkert många som inte är vidare bra heller. Jag har en Hööks butik nära mig så jag hade ju tänkt titta på det och känna innan jag köper.

Jag har ett men det har jag inte använt så mkt än men jag tycker att det är snyggt.
Köpte just det eftersom det inte finns så många träns i X-full, Börjes har INGA....
Och det är inte en ardenner jag har utan en liten häst på 152-153.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
928
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 230
Senast: Reshästen
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 438
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
877
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hur ska vi tänka? Häst/hundmöte -tillbud
  • Atletix