Kvalitén på den billiga sadeln...?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare crazy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 297
C

crazy

...från Hööks. Är den nåt att ha? Eller är den kanske lika stenhård som en pintosadel?? Någon som köpt den och provat? Nöjd eller missnöjd?

Sv: Kvalitén på den billiga sadeln...?

Det du inte ser, dvs kvalitén på bommen "hjärtat" av sadeln, och lädret är det de gör avkall på för att kunna hålla ett sådant lågt pris. Om jag var du skulle det SISTA jag oroade mig för vara hur hård den är att sitta i. Man får bara det man betalar för, som det heter..

Nja, nu var ju inte tanken att använda den för regelbundet bruk...utan bara tillfälligt vid bruk i början till unghästar.Då man inte vill riskera att kanske få en dyrare sadel förstörd.

En pintosadel är ju stenhård rakt igenom...så det var inte bara sätet jag syftade på.

Köp en sigma istället. Där får du en mycket bättre sadel för ett litet pris.

Kan säga EN sak om den sadeln: :crazy:

=kvaliteten på lädret är urkasst och hur hård som helst att sitta i. Blä blä.. :crazy:

vet att det är en gammal tråd men jag är på jakt efter någon billig sadel för en häst som är under "uppbyggnad". Ska faktiskt prova en sån där billig historia från h**ks framöver i veckan. Får se hur det slutar. Jag är en sån människa som inte tror på rykten och skrönor utan vill se med egna ögon hur illa/ok det är. ska berätta hur det hela gick efteråt.

crazy skrev:
En pintosadel är ju stenhård rakt igenom...så det var inte bara sätet jag syftade på.

Pintosadlar varierar i kvalité från sadel till sadel. Kan säga att min sadel varken är hård i sätet eller för hästen i bossorna eller nått.
Använder den på unghästar som jag inte vill lägga en dyrare sadel på.

En av våra hästar har hööks billiga sadel, den har vi haft i mer än ett år och det ändå som blivit slitet är sadelgjordstroparnas färg, men vi har skött den väl och kanske inte använt den så extremt mycket. Sadeln är väl inte hård men har suttit i betydligt bekvämare sadlare, dock köpte vi denna sadel för att den passade hästen!

Har tänkt att ha den som andra sadel och tills hästen musklat till sig rejält. Roligt att höra åsikter från folk som provat den...annars brukar det mest vara rykten...men prova ska jag i alla fall göra...det kan gå hur som helst...är ganska spännande

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
536
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
879
Senast: Lisen82
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 009
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur