Kvarka - desinfektion

fejko

Trådstartare
Jag har besökt ett stall med kvarka (utan att veta om det) i mina civila kläder, hur bör jag göra med desinfektion? Hur smittar det, är det snoret som sprider smittan eller kan tex bajs också göra det? Hur gör jag med bilen som jag har suttit i med mina civila kläder?

Sv: Kvarka - desinfektion

Droppsmitta är det som gäller, så tvätta de kläder du har haft vid kontakt med aktuellt stall/häst. Även skor om det är sådana du besöker andra stall med, i övrigt tror jag inte du behöver bekymra dig om bilklädseln att den skulle överföra smitta till nya kläder.

Liknande trådar

Hästvård Vårt stall är låst pga att veterinären tagit prov för kvarka, även om de själva medger att misstanken är väldigt låg. Under tiden får...
Svar
4
· Visningar
595
Senast: Cambrie
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 325
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Jag behöver röra på mig. Jag måste komma ut och få upp blåset och fysiken. Jag är en typisk hemmasittare som älskar att vara hemma, alla... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 888
Senast: Red_Chili
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka