Kvarlämnad häst

Hej alla ni som pratat i denna tråd.
Tänkte bara uppdatera er lite!

Nu är hästen min. Vi flyttade från stallet vi var vi och lämnade hela den historien bakom oss. Vi har startat på ny kula tillsammans och det känns som att vi har en ljus framtid framför oss!

Tack för alla ni som lade ner tid på oss!
 
Hej igen!

Jag bara måste få dela med mig lite nu när dammet har lagt sig haha!

Av ren nyfikenhet så scrollade jag runt på sidan där MIN (❤️) häst är registrerad för att se om ägarbytet var färdigt, vilket det var, och började så rota lite inne på sajten och skummade igenom stamtavlan lite. Hittade hans mamma som tyvärr gick bort efter 11 år på jorden som lämnade efter sig 1 föl, min pojke, men inte så mycket info om henne tyvärr. Sen klickade jag vidare och in på hans pappa, och till min förvåning läste jag mig till att det är Feliciano 823 som är fadern.

Jag kände igen namnet så började Googla runt lite och insåg varför det klingade så välbekant...

Har inget egentligt syfte med denna update haha, vill bara känna mig lite lycklig för att allt har ordnat sig...! Vi jobbar just nu på att bygga upp muskler, vikt och gemenskap och om jag ska vara helt ärlig så har den här sommaren varit den värsta i mitt unga liv men nu börjar jag känna att det är värt det. Jag har tappat 25kg under hela baletten och det slutade med att jag rakade av mig håret för att det tunnades ut av all stress.

Det låter brutalt, men både jag och hästen jobbar på att bygga upp vår styrka och glädje och jag tycker det går jävligt bra.

Vill tacka alla i denna tråd igen för alla råd, tips, peppande, gulliga och stränga kommentarer, jag behövde er alla. ❤️
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 837
Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
2 861
Senast: ameo
·
Ekonomi & Juridik Jag flyttade min häst för 2,5 år sedan till ett nytt stall. Stallägaren mailade över ett uppstallningsavtal till mig som han bad mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 831
Senast: Piaff
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 720
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp