Kvinnor som dras till Mördare?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt första inlägg handlar dock om vem som har de lösa skruvarna..
Att jag nämnde elektrakomplexet beror ju på att det var just kvinnor du ville diskutera och då kom det naturligt att ta upp elektrakomplexet som en teori och den vänder sig ju då till dotter - far. Likaså har jag tagit upp arv och miljö från båda föräldrarnas sida och inte lagt skulden på varken mamma eller pappa huruvida dottern dras till mördare, du ville dock ha teorier från andra och jag gav mina.

Det där med "shitty uppväxt" så går det inte att komma ifrån att uppväxten har stor betydelse för hur man blir som person och påverkar ens liv både inom arbete, hälsa och kärleksliv. Man kan inte skylla allt på barndomen men faktum är att den formar en som person och ger en vissa förutsättningar i livet och har då kvinnan ytterligare ärftliga faktorer så kan det påverka såpass att hon dras till bad boys. Vissa drag som följer en genom livet kan man nog "skylla" på ens uppväxt men andra inte.

Du är ju dock ute efter att döma kvinnan utan att veta hennes bakgrund och istället säga att hon har en skruv lös. Det blir inte riktigt en vetenskaplig teori utan bara en dömande mans åsikt. Du kommer själv inte med några teorier?

Håller med.
Jag tror att det behövs mer än "shitty uppväxt". Det är där skruv lös teorin kommer in som du också varit inne på...
 
Se @fejko s inlägg. Även kvinnliga mördare vars brott blivit mycket uppmärksammade får kärleksbrev. Från män, då.

Om du skulle summera det totala antalet brev som skickas till kvinnliga mördare som är i minoritet. Med antalet som manliga mördare får så skulle du nog se att det handlar om en promille max. Om det inte är så att dessa kvinnor får brev i flera tusentals.
 
Håller med.
Jag tror att det behövs mer än "shitty uppväxt". Det är där skruv lös teorin kommer in som du också varit inne på...

Min teori är ju dock att männen är de som har lösa skruvar som begår brott de vet att de kommer sitta inne resten av livet för.
Min teori är komplicerad uppväxt kombinerad av olika faktorer som gett detta utslaget på kvinnorna. Det låter mer rimligt än lösa skruvar :)
 
Hur är du och ditt ex ett exempel i en tråd om kvinnor som dras till mördare? Är det något du vill berätta för oss...? :nailbiting:O_o
(Nej, jag tror inte du är nån mördare, det var ett skämt, men nu var det ju du som drog dig som ett exempel och själv drog det hela väääldigt OT)
Jag pratade om att man kan styra sina känslor. Men kvinnor som älskar mördare saknar den förmågan?
Måste jag upprepa mig ?
 
Min teori är ju dock att männen är de som har lösa skruvar som begår brott de vet att de kommer sitta inne resten av livet för.
Min teori är komplicerad uppväxt kombinerad av olika faktorer som gett detta utslaget på kvinnorna. Det låter mer rimligt än lösa skruvar :)

Så du tycker inte att man har en lös skruv om man har en dragning till mördare ?
Då tycker vi olika 🙂.
 
Jag pratade om att man kan styra sina känslor. Men kvinnor som älskar mördare saknar den förmågan?
Måste jag upprepa mig ?

Varför förutsätter du att de saknar förmågan att styra sina känslor (vilket ju också går att diskutera, om man kan det och i vilken omfattning osv) för att de älskar mördare? De kanske, medvetet eller omedvetet, inte VILL (försöka) styra bort känslorna från mördaren.
 
Varför förutsätter du att de saknar förmågan att styra sina känslor (vilket ju också går att diskutera, om man kan det och i vilken omfattning osv) för att de älskar mördare? De kanske, medvetet eller omedvetet, inte VILL (försöka) styra bort känslorna från mördaren.
Nej, men då har hon problem för då låter det som ett självskadebeteende ...
 
Om du skulle summera det totala antalet brev som skickas till kvinnliga mördare som är i minoritet. Med antalet som manliga mördare får så skulle du nog se att det handlar om en promille max. Om det inte är så att dessa kvinnor får brev i flera tusentals.

Hade det inte varit mer intressant att fråga sig varför män mördar mer än kvinnor än antal brev de får?
 
Om du skulle summera det totala antalet brev som skickas till kvinnliga mördare som är i minoritet. Med antalet som manliga mördare får så skulle du nog se att det handlar om en promille max. Om det inte är så att dessa kvinnor får brev i flera tusentals.

Jag fattar inte.

Antingen jämför vi antalet brev rakt av. VIlket blir skevt eftersom vi vet att fler män än kvinnor sitter i fängelse och fler män än kvinnor begår mord (och av de 144 personer som sitter på livstid i sverige idag* är 143 dömda för mord) Av de 144 är 7 (!) kvinnor**.

Eller så jämför vi genomsnitt, dvs, den genomsnittlige manlige mördaren som sitter inne på livstid får X antal brev, den genomsnittlige kvinnlige får Y brev.

Eller ska det jämföras hur många olika personer som skickar? Eller hur många gånger varje enskild person skickar?

*SIffra från 2017, så kanske inte idag men det borde vara ok

** Alltså...
 
Nej, men då har hon problem för då låter det som ett självskadebeteende ...

Eller också beror det på faktorer i, bland annat, hennes uppväxt, som gör att hon dras till vissa personer/vissa personlighetsdrag/vissa situationer/etc? Håller med om att det nog ofta är kvinnor med dålig självbild och som kanske inte mår så bra, men jag skulle inte vilja sträcka mig till att det nödvändigtvis är ett självskadebeteende.
Jag säger inte att det är särkilt hälsosamt att bygga ett förhållande med en person i fängelse, men nog tror jag det finns andra förklaringar än "skruv lös" till varför kvinnor älskar mördare.
 
Jag fattar inte.

Antingen jämför vi antalet brev rakt av. VIlket blir skevt eftersom vi vet att fler män än kvinnor sitter i fängelse och fler män än kvinnor begår mord (och av de 144 personer som sitter på livstid i sverige idag* är 143 dömda för mord) Av de 144 är 7 (!) kvinnor**.

Eller så jämför vi genomsnitt, dvs, den genomsnittlige manlige mördaren som sitter inne på livstid får X antal brev, den genomsnittlige kvinnlige får Y brev.

Eller ska det jämföras hur många olika personer som skickar? Eller hur många gånger varje enskild person skickar?

*SIffra från 2017, så kanske inte idag men det borde vara ok

** Alltså...

Vet du vad den 144e personen var dömd för? Jag (är uppenbarligen inte så insatt, men) visste inte att livstid kunde ges för annat än mord.
 
Jag fattar inte.

Antingen jämför vi antalet brev rakt av. VIlket blir skevt eftersom vi vet att fler män än kvinnor sitter i fängelse och fler män än kvinnor begår mord (och av de 144 personer som sitter på livstid i sverige idag* är 143 dömda för mord) Av de 144 är 7 (!) kvinnor**.

Eller så jämför vi genomsnitt, dvs, den genomsnittlige manlige mördaren som sitter inne på livstid får X antal brev, den genomsnittlige kvinnlige får Y brev.

Eller ska det jämföras hur många olika personer som skickar? Eller hur många gånger varje enskild person skickar?

*SIffra från 2017, så kanske inte idag men det borde vara ok

** Alltså...

Teoretisk skulle kvinnliga mördare då alltså få 20 gånger så många brev eftersom det finns 1/20 kvinnliga mördare i förhållande till män.
 
Så du tycker inte att man har en lös skruv om man har en dragning till mördare ?
Då tycker vi olika 🙂.

Nej. Det ligger säkerligen en förklaring bakom om man gräver lite. Det är udda att dras till mördare men man brukar kunna finna svar om man söker.
Du ser aldrig på dokumentärer? Tex kvinnor som mördar? Där får man följa fallen väldigt tydligt och experter kommenterar och ger förklaringar till beteendet. Väldigt intressant, kanske kunde du lära dig något!
 
Om du skulle summera det totala antalet brev som skickas till kvinnliga mördare som är i minoritet. Med antalet som manliga mördare får så skulle du nog se att det handlar om en promille max. Om det inte är så att dessa kvinnor får brev i flera tusentals.

De som får brev är framför allt de som begått av media mycket uppmärksammade mord. Det är mycket sällsynt att kvinnor begår den typen av brott.
Det är svårt att säga att ett beteende som hybristofili är vanligare hos kvinnor än hos män när förutsättningarna ser så olika ut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp