Bukefalos 28 år!

Kvinnor som dras till Mördare?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Verkligen? Källor på det?
(Typ fakta, statistik, du vet, såna grejer, inte nån video där nån privilegerad vit man berättar hur synd det är om honom eller nåt sånt)
Kolla videon. Där pratar man om tyrannical patriarchy.
Han är professor i pshykologi.
 
Det är en intressant fråga varför dessa kvinnor attraheras av sådana män och väljer att aktivt söka upp kontakt genom att skicka brev osv. Vissa är väl ganska karismatiska och duktiga på att manipulera men det är inte något som man direkt kan ha erfarit eller påverkats av innan kontakten.
 
Jag är mer än glad om vi återgår till ämnet. Jag tycker ändå jag måste få dra egna exempel om det är kopplat till ämnet.
Din dejting är inte kopplad till ämnet. Vita mäns privilegier är rätt tveksamt det också så håll dig till din TS eller starta en ny tråd på ämnet du känner för att diskutera vidare.
 
Din dejting är inte kopplad till ämnet. Vita mäns privilegier är rätt tveksamt det också så håll dig till din TS eller starta en ny tråd på ämnet du känner för att diskutera vidare.
Min dejting var inte poängen. Poängen var att man kan styra känslor.
I andra frågan håller jag med dig. Men det var inte jag som drog upp ämnet.
 
Min dejting var inte poängen. Poängen var att man kan styra känslor.
I andra frågan håller jag med dig. Men det var inte jag som drog upp ämnet.
Att man kan styra känslor är jag lite halvt tveksam till däremot kan man väl delvis "override" känslor men även över tid förändra grunden som skapar känslorna.
 
I dagens samhälle är inte vita män privilegierad. Snarare är det så att vita män får väldigt mycket orättfärdig kritik.
Här är en video för dig.
Haha, jag dör. Det känns förvisso ganska självklart att du väljer att använda Jordan Peterson som en källa, men hoppas att du är medveten om han verkligen inte är oemotsagd och att det inte råder konsensus gällande hans teorier/åsikter.
 
Att man kan styra känslor är jag lite halvt tveksam till däremot kan man väl delvis "override" känslor men även över tid förändra grunden som skapar känslorna.
Ja, precis "override". Om vi kan ta otrohet som exempel. Så blir man först ledsen , sen besviken, sårad och kan känna ilska. Alla dessa känslor blir en "override" , men denna "override" kan man bara ske om man ser otrohet som något "fel".
 
Haha, jag dör. Det känns förvisso ganska självklart att du väljer att använda Jordan Peterson som en källa, men hoppas att du är medveten om han verkligen inte är oemotsagd och att det inte råder konsensus gällande hans teorier/åsikter.

Man får ju tro på vad man vill.
Men han är en mycket smart man och det han säger är logiskt. Om du håller med kvinnan i videon så för alla del.
 
Ja, precis "override". Om vi kan ta otrohet som exempel. Så blir man först ledsen , sen besviken, sårad och kan känna ilska. Alla dessa känslor blir en "override" , men denna "override" kan man bara ske om man ser otrohet som något "fel".

Sen reagerar ju alla olika, både på otrohet och annat, även om man är överens om att (som i ditt exempel) otrohet är fel. Men om man kan styra sina känslor, borde man inte då kunna hoppa över allt det där och gå direkt till att inte ha några känslor för personen som var otrogen, om det nu är vad man vill uppnå?
Kan man styra sina känslor verkar det onödigt att utsätta sig själv för att vara ledsen, besviken, sårad, arg osv helt i onödan.
 
Sen reagerar ju alla olika, både på otrohet och annat, även om man är överens om att (som i ditt exempel) otrohet är fel. Men om man kan styra sina känslor, borde man inte då kunna hoppa över allt det där och gå direkt till att inte ha några känslor för personen som var otrogen, om det nu är vad man vill uppnå?
Kan man styra sina känslor verkar det onödigt att utsätta sig själv för att vara ledsen, besviken, sårad, arg osv helt i onödan.
Om vi inte kunde styra våra känslor ? Hur kan vi då fungera i ett modernt samhälle ?

VI tar ett exempel där en person smutskastar dig ? Du blir förbannad och i ditt huvud skulle du vilja ge personen en bitchslapp. Men du hejdar dina känslor för att du vet att det är fel ? Du vet vilka konsekvenser det skulle kunna få ....

En kvinna som dejtar en mördare ... om man vet konsekvenserna varför agerar man iaf ?
 
Om vi inte kunde styra våra känslor ? Hur kan vi då fungera i ett modernt samhälle ?

VI tar ett exempel där en person smutskastar dig ? Du blir förbannad och i ditt huvud skulle du vilja ge personen en bitchslapp. Men du hejdar dina känslor för att du vet att det är fel ? Du vet vilka konsekvenser det skulle kunna få ....

En kvinna som dejtar en mördare ... om man vet konsekvenserna varför agerar man iaf ?
Du styr inte känslan du agerar bara inte på den det är skillnad.
 
Om vi inte kunde styra våra känslor ? Hur kan vi då fungera i ett modernt samhälle ?

VI tar ett exempel där en person smutskastar dig ? Du blir förbannad och i ditt huvud skulle du vilja ge personen en bitchslapp. Men du hejdar dina känslor för att du vet att det är fel ? Du vet vilka konsekvenser det skulle kunna få ....

En kvinna som dejtar en mördare ... om man vet konsekvenserna varför agerar man iaf ?
En man som mördar borde rimligtvis veta att konsekvenserna blir fängelse, varför mördar han?
 
Man får ju tro på vad man vill.
Men han är en mycket smart man och det han säger är logiskt. Om du håller med kvinnan i videon så för alla del.
Men om vi säger såhär då, i veckan var jag på middag där det bland annat var en väldigt MANLIG amerikansk professor (inte i psykologi, där hade det nog varit en ännu starkare reaktion) med som deltagare, och när Peterson togs upp som samtalsämne, felaktigt som "amerikansk", så var det väldigt viktigt för den här mannen att säga att Peterson minsann är kanadensare! Det är ganska talande, haha.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp