Kvinnor som dras till Mördare?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om vi inte kunde styra våra känslor ? Hur kan vi då fungera i ett modernt samhälle ?

VI tar ett exempel där en person smutskastar dig ? Du blir förbannad och i ditt huvud skulle du vilja ge personen en bitchslapp. Men du hejdar dina känslor för att du vet att det är fel ? Du vet vilka konsekvenser det skulle kunna få ....

En kvinna som dejtar en mördare ... om man vet konsekvenserna varför agerar man iaf ?
För att så att säga vända på steken; hade du kunnat bestämma dig för att fortsätta älska ditt ex i den situationen? För om du inte kunnat det kan ju inte du heller styra dina känslor.

Jag kan INTE styra mina känslor. Alls. De bara kommer. Däremot styr jag hur jag hanterar dem och agerar efter dem. Två vitt skilda saker.
 
Jag tänker inte svara på ämnen som är OT nu. Då moderatorerna har en förkärlek till att banna mig utan anledning.
 
Om vi inte kunde styra våra känslor ? Hur kan vi då fungera i ett modernt samhälle ?

VI tar ett exempel där en person smutskastar dig ? Du blir förbannad och i ditt huvud skulle du vilja ge personen en bitchslapp. Men du hejdar dina känslor för att du vet att det är fel ? Du vet vilka konsekvenser det skulle kunna få ....

En kvinna som dejtar en mördare ... om man vet konsekvenserna varför agerar man iaf ?

Ptja... Ska vi inte låtsas om elefanten i rummet här eller är det okej att jag nämner den?
De där männen som de tokiga kvinnorna kärar ner sig i, du vet de som mördat? Varför satte DE sig i den situationen, trots att de rimligen visste konsekvenserna och (nu utgår jag från din teori om just det här) kan styra sina känslor?

Sen vill jag bara påpeka att VÄLJA hur man AGERAR baserat på sina känslor inte är samma sak som att STYRA sina känslor. Om nån smutskastar mig blir jag kanske arg. Den känslan kan jag inte styra, det jag kan göra är att förhålla mig till känslan, välja att INTE bitchslappa vederbörande även om jag skulle vilja. Men ARG kommer jag ändå att vara.

Sen är det lite svårt att diskutera med dig när du inte svarar på frågor du får.
 
Tycker du, ja. Betyder inte ens nästan att det är ett faktum.
Ptja... Ska vi inte låtsas om elefanten i rummet här eller är det okej att jag nämner den?
De där männen som de tokiga kvinnorna kärar ner sig i, du vet de som mördat? Varför satte DE sig i den situationen, trots att de rimligen visste konsekvenserna och (nu utgår jag från din teori om just det här) kan styra sina känslor?

Sen vill jag bara påpeka att VÄLJA hur man AGERAR baserat på sina känslor inte är samma sak som att STYRA sina känslor. Om nån smutskastar mig blir jag kanske arg. Den känslan kan jag inte styra, det jag kan göra är att förhålla mig till känslan, välja att INTE bitchslappa vederbörande även om jag skulle vilja. Men ARG kommer jag ändå att vara.

Sen är det lite svårt att diskutera med dig när du inte svarar på frågor du får.

Skruv lös teorin...
Beror på arv och säkert en kombination av dålig uppväxt.

Jag vet inte hur en mördare tänker eller mördares älskare.
Det är lite det som tråden handlar om.

Vad jag menar är att man kan välja att agera på känslor eller inte. Sen att känslan av att vilja mörda någon ens kommer upp i någons huvud. Då är det riktigt illa...
 
Skruv lös teorin...
Beror på arv och säkert en kombination av dålig uppväxt.

Jag vet inte hur en mördare tänker eller mördares älskare.
Det är lite det som tråden handlar om.

Vad jag menar är att man kan välja att agera på känslor eller inte. Sen att känslan av att vilja mörda någon ens kommer upp i någons huvud. Då är det riktigt illa...

Jag kanske inbillar mig nu men jag tror inte det är så jättemånga på buke som är varken mördare eller i en kärleksrelation med en mördare, så du kommer nog inte få så många svar på hur de tänker från de som VET. Det bästa du kan få är nog teorier.

Utifrån de svar du fått, vad tror du själv att det beror på att vissa kvinnor fattar tycke för män som är dömda mördare? Och, om jag får gå lite OT men ändå hyfsat inom ämnet, varför tror du att vissa män fattar tycke för kvinnor som är dömda mördare (även om de nu är få)?
 
Vilken logik pratar vi om ?
Att kvinnor ofta dras till badboys har man ju hört.
Men hur tänker dessa kvinnor som dras till seriemördare ?

Läste denna artikel
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...a-och-flickvan--vill-veta-nar-han-kan-bli-fri
"
Mikael Hagelin dömdes av tings- och hovrätten till livstids fängelse.

Ett år efter att domen gifte han sig med en ung kvinna, dotter till en polisman, i fängelset.

Äktenskapet varade dock inte, utan paret skilde sig 2010.

Jag har haft några förhållanden, och om de dras till badboys och seriemördare måste jag med den mekaniken också vara en av dessa eller båda! om A är Sann för regen gäller så måste B vara på grund av regeln....
 
Jag har haft några förhållanden, och om de dras till badboys och seriemördare måste jag med den mekaniken också vara en av dessa eller båda! om A är Sann för regen gäller så måste B vara på grund av regeln....

Haha,
citera mig gärna där jag har skrivit att "alla" kvinnor dras till badboys ?
 
Jag kanske inbillar mig nu men jag tror inte det är så jättemånga på buke som är varken mördare eller i en kärleksrelation med en mördare, så du kommer nog inte få så många svar på hur de tänker från de som VET. Det bästa du kan få är nog teorier.

Utifrån de svar du fått, vad tror du själv att det beror på att vissa kvinnor fattar tycke för män som är dömda mördare? Och, om jag får gå lite OT men ändå hyfsat inom ämnet, varför tror du att vissa män fattar tycke för kvinnor som är dömda mördare (även om de nu är få)?

Det har jag redan svarat på vad jag tror.
Kvinnor som dras till farliga män alphamän.
Orsaker kan vara arv(biologi) och uppväxt.
 
Det har jag redan svarat på vad jag tror.
Kvinnor som dras till farliga män alphamän.
Orsaker kan vara arv(biologi) och uppväxt.

Kan du vidareutveckla? Vilka kvinnor dras till alfamän? Vad i arv och uppväxt kan göra att de dras till potentiellt farliga män, tror du?
Är det här ett problem som behöver åtgärdas, hur isåfall, eller är det bara ett konstaterande?
Några teorier om männen som dras till mördarkvinnor (eller män, för all del)?
 
Man får ju tro på vad man vill.
Men han är en mycket smart man och det han säger är logiskt. Om du håller med kvinnan i videon så för alla del.

https://www.nytimes.com/2018/05/18/style/jordan-peterson-12-rules-for-life.html Jag länkade till den i inceltråden. Peterson är (ö)känd som en ledare för mansrörelsen. Du vet han som jämför mänskliga sociala strukturer med humrar och hundar och inte längre har någon anknytning till Toronto University efter att de tagit klart avstånd från hans uttalande. Bra är väl att han sagt att män ska hålla rent i sina rum. Men han hävdar även att häxor lever i träskmarker fast de inte gör det, så gör de det - hans tankegångar är lite svåra att följa där, liksom de om metaforiska (tror jag) drakar och att han räddar sin far från magen på en val.

Citat angående mannen som mejade och dödade tio människor med en lastbil:

“He was angry at God because women were rejecting him,” Mr. Peterson says of the Toronto killer. “The cure for that is enforced monogamy. That’s actually why monogamy emerges.”

“Half the men fail,” he says, meaning that they don’t procreate. “And no one cares about the men who fail.”

Det är den mannen du åberopar som en auktoritet på kvinnors beteende?
 
Kan du vidareutveckla? Vilka kvinnor dras till alfamän? Vad i arv och uppväxt kan göra att de dras till potentiellt farliga män, tror du?
Är det här ett problem som behöver åtgärdas, hur isåfall, eller är det bara ett konstaterande?
Några teorier om männen som dras till mördarkvinnor (eller män, för all del)?

Majoriteten föredrar alfamän.
Men alfamän är inte automtiskt mördare , det kan beta män vara också...
Så att dra in dom termerna här var onödigt.

Om kvinnor dras till farliga män så föds det fler farliga män. Jag tror det är svårt att komma undan då arv/biologi/uppväxt styr mkt vårt val av partner också.
 
https://www.nytimes.com/2018/05/18/style/jordan-peterson-12-rules-for-life.html Jag länkade till den i inceltråden. Peterson är (ö)känd som en ledare för mansrörelsen. Du vet han som jämför mänskliga sociala strukturer med humrar och hundar och inte längre har någon anknytning till Toronto University efter att de tagit klart avstånd från hans uttalande. Bra är väl att han sagt att män ska hålla rent i sina rum. Men han hävdar även att häxor lever i träskmarker fast de inte gör det, så gör de det - hans tankegångar är lite svåra att följa där, liksom de om metaforiska (tror jag) drakar och att han räddar sin far från magen på en val.

Citat angående mannen som mejade och dödade tio människor med en lastbil:



Det är den mannen du åberopar som en auktoritet på kvinnors beteende?
Galenskap. Men kränkta män dras till det. Sorgligt och farligt.
 
Majoriteten föredrar alfamän.
Men alfamän är inte automtiskt mördare , det kan beta män vara också...
Så att dra in dom termerna här var onödigt.

Om kvinnor dras till farliga män så föds det fler farliga män. Jag tror det är svårt att komma undan då arv/biologi/uppväxt styr mkt vårt val av partner också.

Har du nån fakta att backa upp ditt påstående om att majoriteten föredrar alfamän?
Vad är ens en alfaman?

Är problemet att kvinnor dras till farliga män alltså? För då riskerar de att bli gravida och föda barn med farliga pappor, och därmed barn som själva riskerar att bli farliga? Vilket ansvar bär männen här, om något?
 
Majoriteten föredrar alfamän.
Men alfamän är inte automtiskt mördare , det kan beta män vara också...
Så att dra in dom termerna här var onödigt.

Om kvinnor dras till farliga män så föds det fler farliga män. Jag tror det är svårt att komma undan då arv/biologi/uppväxt styr mkt vårt val av partner också.
Men kvinnor "dras inte" till farliga män! Du pratar om en mikroskopiskt liten del. Ett undantag. En avvikelse. Sluta få det att låta som att 9 kvinnor av 10 vill ha en "farlig man". Fan, de allra flesta vill ha kärlek och respekt (Melinda Wrede hade rätt där). Att få det att låta som att vi söker fara är så äckligt att jag vill gå och duscha.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • HusdjursGPS
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp