Kvinnor som dras till Mördare?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har du nån fakta att backa upp ditt påstående om att majoriteten föredrar alfamän?
Vad är ens en alfaman?

Är problemet att kvinnor dras till farliga män alltså? För då riskerar de att bli gravida och föda barn med farliga pappor, och därmed barn som själva riskerar att bli farliga? Vilket ansvar bär männen här, om något?
:heart
 
Men kvinnor "dras inte" till farliga män! Du pratar om en liten del. Ett undantag. En avvikelse. Sluta få det att låta som att 9 kvinnor av 10 vill ha en "farlig man". Fan, de allra flesta vill ha kärlek och respekt (Melinda Wrede hade rätt där). Att få det att låta som att vi söker fara är så äckligt att jag vill gå och duscha.

Nej, vart har jag sagt det ? Jag tror du kopplar alfamän till farliga män ?
Alfamän är inte definitionen av en mördare.
 
https://www.nytimes.com/2018/05/18/style/jordan-peterson-12-rules-for-life.html Jag länkade till den i inceltråden. Peterson är (ö)känd som en ledare för mansrörelsen. Du vet han som jämför mänskliga sociala strukturer med humrar och hundar och inte längre har någon anknytning till Toronto University efter att de tagit klart avstånd från hans uttalande. Bra är väl att han sagt att män ska hålla rent i sina rum. Men han hävdar även att häxor lever i träskmarker fast de inte gör det, så gör de det - hans tankegångar är lite svåra att följa där, liksom de om metaforiska (tror jag) drakar och att han räddar sin far från magen på en val.

Citat angående mannen som mejade och dödade tio människor med en lastbil:



Det är den mannen du åberopar som en auktoritet på kvinnors beteende?
Inte längre har anknytning till University of Toronto? Det får du nog ge en källa på.
 
Majoriteten föredrar alfamän.
Men alfamän är inte automtiskt mördare , det kan beta män vara också...
Så att dra in dom termerna här var onödigt.

Om kvinnor dras till farliga män så föds det fler farliga män. Jag tror det är svårt att komma undan då arv/biologi/uppväxt styr mkt vårt val av partner också.

Det här är lite förvirrande. Först hävdas det att kvinnor dras till män som mördat eftersom de är alfahanar. Sedan sägs det att manliga mördare även är betahanar. Så då är det irrelevant om en mördare är alfa eller beta? Däremot så dras kvinnor till 'farliga' män pga arv/biologi och uppväxt. Dvs, nature v nurture. Du verkar också resonera att eftersom kvinnor dras till sk farliga män så föds det mer farliga män, dvs mördare? Du tror inte att sociokulturella normer har en korrelation mellan hur många män som begår mord idag, jämfört med andra länder och historiskt i Sverige? Och att, om man följer ditt resonemang att kvinnor biologiskt attraheras av mördare skulle det finnas betydligt fler manliga mördare i Sverige än vi har idag?

Vad anser du då vara den viktigaste faktorn? arv/miljö eller uppväxt. Varför är det oundvikligt att kvinnor dras till mördare för att de attraheras av 'farliga' män? Skulle vara otroligt intressant att läsa vad din teori är, vilket inte är klargjort ännu.
 
Det här är lite förvirrande. Först hävdas det att kvinnor dras till män som mördat eftersom de är alfahanar. Sedan sägs det att manliga mördare även är betahanar. Så då är det irrelevant om en mördare är alfa eller beta? Däremot så dras kvinnor till 'farliga' män pga arv/biologi och uppväxt. Dvs, nature v nurture. Du verkar också resonera att eftersom kvinnor dras till sk farliga män så föds det mer farliga män, dvs mördare? Du tror inte att sociokulturella normer har en korrelation mellan hur många män som begår mord idag, jämfört med andra länder och historiskt i Sverige? Och att, om man följer ditt resonemang att kvinnor biologiskt attraheras av mördare skulle det finnas betydligt fler manliga mördare i Sverige än vi har idag?

Vad anser du då vara den viktigaste faktorn? arv/miljö eller uppväxt. Varför är det oundvikligt att kvinnor dras till mördare för att de attraheras av 'farliga' män? Skulle vara otroligt intressant att läsa vad din teori är, vilket inte är klargjort ännu.
Så... Kvinnor dras till farliga män då, bara? På grund av..? Arv? Miljö? Vem/vilka/om någon är ansvarig i situationen och är den problematisk? Om ja, för vem/vilka?
De farliga männen? Kvinnorna? Nån annan?

Det är inte vad jag anser.
Istället för att svara på era funderingar om mina åsikter.
Så skulle jag vilja höra era :).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp