Bukefalos 28 år!

Sv: Kvitto?

Det absolut vanligaste svaret jag får på frågan är: "Det kvittar!" Följt av ett mycket belåtet leende för den kunden var ju absolut den första att säga det....:banghead:

Ungefär samma sak som när folk skulle vara så lustiga så och säga "den är nog gratis" när det inte fungerar att skanna streckkoden :D
 
Sv: Kvitto?

Har läst tråden och inser att jag troligtvis saknar humor. Jag ser inte alls det roliga med att hålla på och tramsa med personal som "måste" se glada och trevliga ut och tramsa med. Jag svarar alltså bara "ja tack" eller "nej tack".

Jag jobbade ett tag med telefonintervjuer, bodde då i Åre och vi presenterade oss med namn och företaget x i Åre. När vi ringde städer långt söderut var det alltid folk som skulle hålla på och skämta om snön eller björnar. Och så skulle man spela lite road. Usch.
 
Sv: Kvitto?

För att jag har haft ett jobb där slemmiga människor håller på sådär hela tiden. Man vill bara be dem dra åt helvete men måste vara trevlig. Har aldrig fattat varför så många tror att man ska bli överlycklig över att de stöter på en. Jag behöver liksom inte bekräftas av främmande män för att vara nöjd med mig själv.
 
Sv: Kvitto?

Nej jag fattar inte heller varför man inte bara kan säga ja eller nej. Det är ju inte så att personen i kassan frågar om kvittot för att det är så roligt. Det MÅSTE erbjudas och kassan måste skriva ut kvitto, så det är inte personen i kassan som slösar på miljön heller...
 
Sv: Kvitto?

Nej jag fattar inte heller varför man inte bara kan säga ja eller nej. Det är ju inte så att personen i kassan frågar om kvittot för att det är så roligt. Det MÅSTE erbjudas och kassan måste skriva ut kvitto, så det är inte personen i kassan som slösar på miljön heller...

Tack är alltid trevligt i samband med ett ja eller nej.

När golit blir diktator blir det naturligtvis obligatoriskt att använda någon av replikerna, tills dess gör man som man vill.
 
Sv: Kvitto?

Oj, jag måste nog ringa min bank om det

Nej, men du får gärna hålla upp det så att jag kan fota er tillsammans.

Jag vet inte om jag mogen att diskutera det med dig

Och hur tillreder jag det?

Om jag sår det hur länge tar det innan beloppet växer upp?

Schhhhhhhhhh, det var svarta pengar jag betalade med...

:)

... golit, men vi kan väl säga du?
 
Sv: Kvitto?

Ungefär samma sak som när folk skulle vara så lustiga så och säga "den är nog gratis" när det inte fungerar att skanna streckkoden :D

Eller "en Trisslott med vinst tack, HÖHÖHIHAHÖHIHA".
angel.gif
 
Sv: Kvitto?

*kl*

Inser nu att jag i mina försök att vara trevlig bara varit patetisk....

Ska nog sluta tilltala kassörskor/er helt, allt verkar kunna missuppfattas:crazy:
 

Liknande trådar

Samhälle När Tant konflikträdd krockar med tigermamman... Gymnasieungdomen skulle få åka på utlandspraktik om ett par veckor (blev tillfrågad och...
2
Svar
26
· Visningar
3 701
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
419
Senast: Pilot
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 777
Senast: Sel
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
831

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp