Bukefalos 28 år!

Sv: Kvitto?

Mina automatiska svar är alltid

"nej det får du göra vad du vill med"

"det kan du få behålla själv"

Fast jag kan även säga bara

"nej tack"
 
Sv: Kvitto?

"det kan du få behålla själv"

"

Och min automatiska reaktion från andra sidan kassan är ett väl tillbakahållet::banghead: varje gång jag hör det svaret. JAG vill inte ha det, det ingår i mitt jobb att erbjuda dig det. Men jag slänger det gärna åt dig!;)
 
Sv: Kvitto?

Och min automatiska reaktion från andra sidan kassan är ett väl tillbakahållet::banghead: varje gång jag hör det svaret. JAG vill inte ha det, det ingår i mitt jobb att erbjuda dig det. Men jag slänger det gärna åt dig!;)

Precis samma här!

Jag brukar svara "tack, vad gulligt" eller något i den stilen ;)
 
Sv: Kvitto?

Men vad f** - När ni väl får dricks i kassan, ja då duger inte minsann ;)

Annars får man väl köra med "Det beror på om ditt telefonnummer står på kvittot eller ej" ;) ;) ;)

Då borde många med en ilsken grimas demonstrativt övertydligt knyckla ihop kvittot och slänga i papperskorgen :D Och skulle man då nån enstaka gång faktiskt få ett kvitto så får man väl ta det som en komplimang...
 
Sv: Kvitto?

Det är inte många (alls) av dessa jag inte hört, mer än en gång. Och nä, jag tänker inte bidra med några ni missat. ;)
 
Sv: Kvitto?

Oj, jag måste nog ringa min bank om det

Nej, men du får gärna hålla upp det så att jag kan fota er tillsammans.

Jag vet inte om jag mogen att diskutera det med dig

Och hur tillreder jag det?

Om jag sår det hur länge tar det innan beloppet växer upp?

Schhhhhhhhhh, det var svarta pengar jag betalade med...
 
Sv: Kvitto?

Det är inte många (alls) av dessa jag inte hört, mer än en gång. Och nä, jag tänker inte bidra med några ni missat. ;)

Jooo låt höra nu :D!

Lite fler kanske inte jätteroliga men:
"vad tycker du jag ska göra?"

"men jag känner ju knappt dig!" - se alldeles chockad ut.

"oj det var mycket generöst av er men nu är det så att det är alldeles fullt i pormonnän och jag har inte haft tid att rensa ut alla kvitton och det känns väldigt oansvarigt att lägga kvittot utanför. Jag vet inte om jag är redo helt enkelt. Kan du inte spara det tillsvidare så kan jag återkomma efter jag har rensat?"
 
Sv: Kvitto?

Det absolut vanligaste svaret jag får på frågan är: "Det kvittar!" Följt av ett mycket belåtet leende för den kunden var ju absolut den första att säga det....:banghead:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
606
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 379
Senast: Enya
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 392
Senast: Bison
·
Skola & Jobb Jag håller fortfarande på och krånglar lite smått med min fd arbetsgivare... Kom då att tänka på om det är det något intyg jag kan...
Svar
7
· Visningar
746
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp