Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min förra häst, en nordsvensk, hade jag på 65 MJ och en kvot på 7. Hon blev jättefin i kroppen och alldeles toppen i huvudet. (Reds 5-6 dagar i veckan.)
Min kallblodstravare har jag nu på 90 MJ och en kvot på 7, och han har också börjat bli toppen i kroppen (hade honom för lågt förut så han föll tyvärr).
Så fjordingen är en utmaning och jag är inte van att ha nivåer på 40-45 MJ och ändå få ihop en kvot på 7 eller 8 i så fall med vårt skrutthö.
Hoppas någon mer i tråden har någon fundering att dela med sig av... Helena t ex
Foder & Strö
Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra.
Vi har en lite låg kvot (5) och...
Foder & Strö
Kort sagt har vi katastrofvärden på hösilaget, smrp på 29… 🤦🏻♀️
Vad ger man en liten welshponny för proteintillskott utan att det blir...
Foder & Strö
Har en häst som är JÄTTESVÅR att få upp i hull och undrar vad det kan bero på? Jag har gett honom 500% mer protein än optimalområdet och...
Hästnyheter Två bolag som står bakom omdiskuterade Viegård Stuteri ska betala höga böter, efter flera händelser rörande vanvård av djur. Trots detta...