Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag går på den utbildningen och det är en mycket bred utbildning.
Ridning ingår och man ska även efter avslutad utbildning kunna hålla lite egna lektioner och jobba med allt från fritidsledare på ridskolor till att ha egen verksamhet eller jobba som ansvarig för verksamhet.
Om du vill lära dig mycket om häst och allt runtomkring och verkligen känna att du har en bred utbildning rekommenderar jag den väldigt starkt.
Hör gärna av dig för fler frågor.
Kul att Du trivs! Hur tror du det ser ut med jobb efter avslutad utbildning? Finns det inte en risk att ní hamnar mellan två stolar, då ni ju varken blir ridinstruktörer eller "vanliga" fritidspedagoger? Att ha en fritidsledare på ridskolan är ju drömmen, men frågan är om så många ridskolor har råd till det?
Vi håller på att undersöka den biten just nu faktiskt, och vad vi kan se än så länge så finns det jobb efter avslutad utbildning. Det kommer ju mer och mer med fritidsledor på ridskolorna runtom i landet.
Risken att vi hamnar mellan "två stolar" tror jag ändå inte är så stor, eftersom utbildningen är så pass bred och intrycket jag har fått när vi varit ute på LIA på olika hästverksamheter och ridskolor är att vi har så pass bred utbildning så vi kan platsa på de flesta ställen.
Sen vet man ju förståss aldrig säkert, men jag hoppas det blir bra även efter iallfall.
Har redan fått erbjudande om något jobb, så det känns riktigt skönt.
Hästmänniskan
Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
Trädgård & Växter Hennes syskon blev också lite slappa och topparna vissnade på några men dom står på friland och har börjat skjuta nya skott från roten...