Kycklingar

Welsh

Trådstartare
Vi har fått lite oplanerat en kull men kycklingar. Vi trodde aldrig att det skulle bli något då hönan kommer från en äggkläckningsmaskin själv. Hur som helst så blev det ett par stycken och jag tyckte att vi skulle ta in dem i huset men maken tyckte att värmelampa och elementet i höshuset skulle räcka. När det gått 2 dgr med döda kycklingar varje dag så är de inne i huset med hönan.
Hur har ni gjort när ni tagit in dem? Kaninbur? Frigående i köket?
Har satt hönan med småttingarna i en kaninbur i badrummet tills maken kommer hem. Då ska vi bygga en större bur åt henne. Vi ahr både katter, hundar och småbarn och vill att hon ska få vara ifred. Hon får väl bo inne några veckor tills det inte är -17 längre.
 
Sv: Kycklingar

Vad trevligt med kycklingar!!!!!!!

Inte kan du väl ha dem lösa i köket?
Går det verkligen?

Hoppas de som är kvar klarar sig.
 
Sv: Kycklingar

Nejdå, inga lösgående hos oss inte då våra 3 katter ser väldigt nöjda ut med att få in hönan:crazy: Just nu sitter de i en kaninbur (hönan alltså) men vi ska i morgon bygga en inomhusbur som det är högre i tak höjd i till henne. Inbrottsäker måste den dessutom vara då Tobias är väldigt intresserad:crazy:
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur Då min katt sett till så att mina relativt nyinköpta genbankade bjurholmshöns här hemma gick från 3 st till bara 2 fick jag smärre...
Svar
12
· Visningar
18 200
Senast: Ramona
·
A
Lantbruksdjur Jag fick hem ett flasklamm igår då hans mamma stött bort honom. Hon stångade bort honom (han är sen senare födda tvillingen) Vad kan...
Svar
4
· Visningar
5 213
Senast: Adenick
·
M
Övr. Hund Vet inte hur jag ska börja, men tänkte höra om någon har erfarenheter från liknande hund, eller tips på hur jag ska göra. Går och...
Svar
10
· Visningar
4 731
Senast: Jenka
·
Övr. Katt Saxat från SkrattNet (Ni har nog sett den förr... men kul är den!) Att slå in en present med hjälp av din katt: 1. Gör i ordning...
Svar
10
· Visningar
2 133
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp