Kycklinghjärtan!

Melli

Trådstartare
Igår fann jag kycklinghjärtan på rea på coop som jag tänkte kunde vara trevligt för hundarna att smaska på. Jag antar att jag inte kan ge dem råa med tanke på diverse bakterier och sjukdomar som kycklingkött säkert kan ha i sig. Frågan är då hur jag ska tillaga dem. I ugn på låg värme under lång tid, eller medelst kokning?

Sv: Kycklinghjärtan!

Smittorisken med Svensk kyckling är minimal.
Mina får dett rått, men de är vana att äta rått kött.
Vet många som ungsbakar det o har som godis, fryser in i mindre förpackningar.

Ok - då får det bli lite av varje. De får dagligen färskfoder så några råa kycklinghjärtan borde inte orsaka någon större oro i magen kan jag anta.

Tack för svar :)

Stek dem i olivolja med lite vitlökshack, strö över persilja och servera som förrätt nästa gång du har middagsbjudning.

Alldeles för fin mat för vovvarna!

Haha, ja det är ju ett alternativ förstås, men är det verkligen gott med kycklinghjärta? Jag har ett och annat dåligt minne från inälvsmat. Är ändå böjd att hålla med om att receptet lät smarrigt :d

Idéfix älskar råa kycklinghjärtan....och kycklingben och vingar.

Brukar köpa lever och blodpudding och torka i ugnen till godis, ska nog testa med kycklinghjärta också!

Stek dem i olivolja med lite vitlökshack, strö över persilja och servera som förrätt nästa gång du har middagsbjudning.

Alldeles för fin mat för vovvarna!

Detta är en av de få inälvor som blir kalas på ett kalas;)

Vill du lyxa till i godispåsen,så koka och torka i ugnen.Hundarna går på lina för att få gobitarna!

+ Filbunke

Den delen som jag ska laga till hundarna - hur görs det bäst? Vad är receptet och tillvägagångssättet? Koka först och sen in i ugnen eller bara in i ugnen? Temperatur? Tid? :)

Off topic så haffade byrackorna den halva kycklingen som jag ställt på svalning på köksbänken när jag var och tränade. De har aldrig rört köksbänken förut, men idag blev visst frestelsen för stor till mattes stora skam. Har försök få i dem sparris, men det gillades föga. Sparris i kycklinghjärtan kanske... Håller tummarna för snäll passage genom systemet.

Jag brukar bara skära det jag ska torka i lämpliga bitar och torka rått. Svag värme i 3-4timmar, man får ta ut och känna imellanåt. Beroende på åtgång bestämmer jag hur torra jag vill ha dem, är det mkt träning så kanske jag låter dem vara lite mjuka i mitten som hundarna gillar dem bäst. Ska godisen försvaras och inte mögla fort torkar jag dem längre.

Oj, hoppas det går bra för hundarna som tog kyckligen olovandes! Går det inte doppa sparrisen i något smarrigt?

Super - ska ta mig an det där efter tentan på fredag :)

Jo - sparrisen slank ner med några skinkbitar nu när kycklingen sjunkit lite och de blivit hungriga igen. De åt ganska passionerat så kanske kände de att de behöver lite mjukt runt benen. De är inte dåliga i magen och verkar pigga ännu i alla fall. Hoppas att sura fisar är det enda jag behöver stå ut med inatt :p

Min lilla 6-kilos sheltie satte i sig en 300 g stor frusen kycklingfilé en morgon för nåt år sen :angel:. Rund som en boll blev magen men hon blev inte ens dålig i magen och tränade lika glatt som vanligt på kvällen.

Nu blev jag också sugen att köpa lite sånt där "snask" och göra godis!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 490
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 135
Senast: Rumpnissen
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 817
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 643
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka