Kylinge, bra eller dåliga?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Skippy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 5 116
Sv: Kylinge, bra eller dåliga?

Jag har haft kylinge och de är jättebra tycker jag. Jag fick byta golv i min när den var 13 år tror jag, men det var väldigt enkelt. Min var ändå ganska gammal, 89, men mycket rymlig även för stora hästar. Enkelaxlad men ändå mycket stadig på vägen.

Har en -05 Kylinge Apollo som vi är supernöjda med! Känns alltid helt säkert när vi är ute o åker med det!
Har en stor häst på 170 som håller huvet rättså högt och har ingen problem med platsbrist :) . Har öppningsbart fönster fram, ventilationshål i taket och ventilation framtill. Ljust och fräsht.

Körde ett igår, ett relativt nytt Apollo med fronturlastning och sadelkammare (påhängd).

Inga klagomål, ponnyn åkte glatt. Så varken bättre eller sämre än andra med tandemboggie. Dock lite onödigt högt för mig smak (liten ponny).

Så ja varför inte?

Själv föredrar jag medföljande boggie ("äkta") som man kan få på Boj och Ume.

Tack för så många svar :) Slår nog till :)

Ja, jag tycker du ska "slå till"!
Jag har precis bytt mej till ett Kylinge. Hade tidigare ett Kylinge;) .
Tycker dom är stabila och för mej känns det säkert att ge sig iväg med. Pållarna gillar det också och vill gärna åka med.

Har ett enkelaxlat Kylinge Orion-93, fronturlastning. Tkr att ventilatonen är bra, släpet ligger bra efter vägen och hästarna verkar gilla det. Är dock lite kort om man har en häst kring 170 med lite längre rygg. Ska ev uppdatera nästa år och då kan jag absolut tänka mig ett likadant, fast boggi.

Kan ju säga att de något nyare är nog längre, för mina 165 HBL har gott och väl 30 cm kvar bak släpen när de är inne.

//E

Okej :) Jag har en ponny på 148 cm så för han blir det nog inga problem :)

Ja, då är de bättre längd idag, för min 170 häst är allt annat än kort eller normal längd på ryggen, och hon passar bra där inne :p

Ja jag har ju ingen 170 häst att jämföra med, det var förra ägarna som sa att det var kort för deras kortryggade 170 häst. Men det vore ju bra om det inte stämmer för jag ska ju skaffa häst på 160-170 framöver.:)

Jag gillar Kylinge jättemycket. de nyare släpen är det inga som helst platsproblem för en 170 häst. högt i tak är en fördel, de är ljusa och rymliga. gillar dem skarpt, har bra erf. av Orion men skulle hellre satsa på en Apollo som är likadan fast boggie!

Liknande trådar

Hemmet Jag har haft samma soffa sedan jag flyttade hemifrån och vill desperat gärna byta ut den. Det känns dock jättesvårt att hitta en bra... 2
Svar
20
· Visningar
955
Senast: Pilot
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 513
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
928
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka