Kyltäcke?

igbest

Trådstartare
Inser att jag kanske behöver kyltäcken till hundarna. Har haft ett från Hurtta tidigare men tyckte att det var dålig passform och klumpigt så det sålde jag vidare :(
Ge mig tips på bra och gärna smidiga kyltäcken till dvärgschnauzer :)
Vi har en kyldyna till tjejerna som dom ligger på ibland :)

Inser att jag kanske behöver kyltäcken till hundarna. Har haft ett från Hurtta tidigare men tyckte att det var dålig passform och klumpigt så det sålde jag vidare :(
Ge mig tips på bra och gärna smidiga kyltäcken till dvärgschnauzer :)
Vi har en kyldyna till tjejerna som dom ligger på ibland :)

Jag tror mer på kylvästar, har sett flera som använt såna på agilitytävlingar och de ser smarta ut, plus att jag är nojig när det gäller att kyla ländryggen och vill gärna undvika det.

Jag använder vanligt fejk-sämskskinn som jag lägger över hundarna om vi är på träning/tävling och det är varmt. De kan även ligga på det.
Kostade 29 kr på Jula till skillnad mot typ 129 kr som det kostar i djuraffär, med skillnaden att det är en hund på förpackningen på det senare.

Kultäckena är så himla tjocka så jag har alltid tänkt att de för hunden mer varm än kall...kylväst kanske är bättre, men inför en agilitytävling vill man väl knappast kyla ner viktiga muskelpartier?

Jag håller mig dock för det mesta till att spola av hunden.

Jag har haft Hööks kyltäcke till.min DS. Satt bra, men upplevde inte att det verkade göra så mycket varken till eller från.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
460
Senast: tanten
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 098
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Längesen jag var inloggad här, men nu behöver jag höra från kunniga hundmänniskor. Min 11-åriga hund fick för två veckor sedan dra ut...
Svar
3
· Visningar
851
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 062
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka