Kyra Kyrklund-träns

cactuspower

Trådstartare
Vad är Kyra K, för träns? :confused:
Har aldrig hört talas om Kyra träns förut?
Kanske inte tillverkas längre?
Var kan man hitta dom? Hur är kvalitén osv.?

Sv: Kyra Kyrklund-träns

Hej!

Jag har ett kyra-k träns. Det har först varit med som tävlingsträns på ridskolan, sen varit vardagsträns på egna hästar i 6 år. Färgen har släppt lite, och i vintras lossnade den lilla "flärpen" som man stoppar in käkremmen i (den på nackstycket). Tyglarna gick sönder ganska fort, men hamnar man under skenande häst är det väl inte så konstigt... Annars används det fortfarande varje dag och är mjukt och lent och jag tycker det är bra kvalitet.
Jag hittade mitt på en rea för 12 år sen ungefär.. Eller nån typ aav utförsäljning var det. kostade 150 kr med ett flugpannband också../ Lavinia, som verkligen gillar sitt träns

Okej, tack för ditt svar! :)
Har hittat en beg. dressyrsadel som jag ska kolla på och försöka prova så snart jag fått min gamla såld (vilket inte verkar helt lätt desvärre... :( ) I vilket fall som helst, så skulle hon skicka med ett träns också om jag skulle ha sadeln (beror ju på om den passar o så givetvis..) :)

Fanns Kyra K träns när den första kollektionen kläder kom.Kan väl vara ca 10år sedan.Var ganska bra kvalite och jag har klämt några gånger på dem,men kom aldrig till skott(tyvärr)

en häst jag red för ng år sedan hade ett sådant-jättefint läder och fint skick och det var nog en ca tio år sen det var inköpt,början på 90-t har ag för mig

Jag har två stycken i kalaskvalitet!!! Har haft dom i drygt 10 år och dom ser fina ut än :) Tyglarna har jag dagligen.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
625
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
928
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka