Lacka galler

Centaur

Trådstartare
Jag funderar på att lacka gallren i mitt stall svarta, dom är nu galvade. Fungerar det bra, och vad för sorts lack ska jag i så fall använda? Finns det några nackdelar med att lacka?
 
Sv: Lacka galler

Råder jag dig att låta bli. På galv är det ursvårt att få färgen att fästa. Vi fick besked att man efter några år kunde lacka med gott resultat. Det var lögn, och färgen flagade i stora sjok. Inte snyggt...
 
Sv: Lacka galler

tack, då ska jag nog skippa det :o
hellre gråa galler än galler som flagnar...
 
Sv: Lacka galler

även om det fäster kommer du behöva måla varje år för att hålla det snyggt, hästar gnagar gärna o det blir alltid ett visst slitage.
 

Liknande trådar

Hemmet Har hittat en liten gammal vedspis i mitt garage, och funderar på att byta ut min nuvarande trasiga kamin mot den. Den är mycket rostig...
2
Svar
34
· Visningar
2 020
Senast: tanten
·
Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
625
Senast: Blyger
·
Hemmet Går det att slipa detta bord tro? Och sen betsa det? Tänkte slipa försiktigt med slipmaskin isåfall och sen betsa med mörk bets. Är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 590
Senast: Shaggy
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
896
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp