Ladda ner text till photoshop?

saddi

Trådstartare
Ibörjan när man laddat ner Photoshop finns det ju nästan inga typsnitt.
Vart kan man ladda ner fler?

Jag vet hur man hittar brushes m.m. men hittar inte text någonstans :crazy:

Sv: Ladda ner text till photoshop?

Tack! Jag fick ner dem på datorn, men har inte lyckats få in dem i Photoshop. Hur gör jag? :crazy:

Jag har inte en endaste aning, mer än att jag antar att du installerar typsnitten globalt för hela windows och så hittar photoshop dem när de söker igenom typsnittskatalogerna.

Eftersom du kör photoshop antar jag att du kör windows. I Ubuntu/Kubuntu/Xubuntu vet jag hur man gör...? Antagligen vill du in bland... vad heter det... system...grejer? Jag är windowsanalfabet :)

haha jag förstod ungefär ingenting :angel:

Men brushes i Photoshop kan man bara trycka på "läs in brushes" eller något liknande, men fanns inget sånt på text.

Man kan inte installera de där filerna verkar det som, man ska lägga in dem någonstans. Men vart hur och :D

Som sagt, antagligen... AHA! Kontrollpanelen kanske har någonting för typsnittsinstallation? Du ska alltså inte installera typsnitten lokalt för Photoshop, utan globalt för hela windows.

Jag vet inte heller hur man gör, men jag tror LadyFrost har rätt. Vad jag tänkte säga var att när du installerat typsnitten så tror jag att du behöver starta om Photoshop, så att PS kan hitta och använda de nya typsnitten. :)

Kontrollpanel -> utseende och teman -> Teckensnitt -> arkiv -> installera nytt teckensnitt, så ska det vara..

säg till om det fungerar ^^

men allt fungerar inte i ps som du hittar.. =/

Senast ändrad:

Dafont är en väldigt stor sida har även kända typsitt om ifrån kända varumärken typ disney

Du lägger dem i C:\Windows\Fonts

Tack! Jag fick ner dem på datorn, men har inte lyckats få in dem i Photoshop. Hur gör jag? :crazy:

om du laddar ner på dafont.com så får du dom i en sånn särskild mapp, högerklickar på mappen och väljer extrahera, kopierar senare själva textstilen och går in på kontrollpanelen klickar fonts, högerklickar och välj klistra in, så ska den finnas där sen :)
så gör jag iaf

hoppas du blev lite klokare (a)

Killen kom hit och visade under helgen och han gjorde precis som dig.
Nu kan jag! :D haha.

Men tack ändå allihop! :bow::)

Det går inte att extrahera för mig :S jag vet inte hur man gör :confused:

Jag testade att ladda ned några på måfå och det verkar vara zip-filer.
Högerklicka på den nedladdade filen och välj Extract All/Extrahera. Om det inte funkar får du gärna tala om vilket operativsystem du använder :)

att som vissa skrivit, lägga typsnitten direkt i font mappen i windows eller via kontrollpanelen fungerar och är ett sätt att göra det på.. dock väldigt opraktiskt om man börjar samla på sig en del.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag var i Tyskland för två veckor sedan. När jag skulle betala parkeringen för bilen försvann min privata mobiltelefon någonstans mellan...
Svar
5
· Visningar
1 068
Senast: fejko
·
IT & mobiler Mitt bibliotek har gått över till libby och jag fattar verkligen inte var jag ska trycka eller göra inställningar för att kunna ladda...
Svar
0
· Visningar
186
Kläder & Bli fin Jag har i princip inga byxor hemma. Jag avskyr byxor. Men ibland måste man ju ha på sig eländet och det enda jag står ut med i dagsläget... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 121
Senast: Bison
·
R
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 253
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka