Läder-eller Eskadron senskydd?

Sv: Läder-eller Eskadron senskydd?

Jag skulle inte köpa Eskadron skydden. Jag köpte mina Flexisoft förra året och har bara använt dom när jag hoppar = ca en gång i veckan, och dom är redan trasiga. De har släppt i sömmarna, jag anser att det är riktigt dålig kvalitet.

Annars fick jag väl tag i ett par äkta måndagsexemplar :mad:

apocalypsen skrev:
Min madam är väldigt rädd om benen och blir tokarg när hon river. Får lätt svullnader och småsår på benen, så jag väljer att packetera in henne :D

Fniss, jo hade min fröken betett sig så hade jag nog också valt att packetera in henne. Kanske med ishockeyutrustning.. :D

Rigoletto skrev:
Jag skulle inte köpa Eskadron skydden. Jag köpte mina Flexisoft förra året och har bara använt dom när jag hoppar = ca en gång i veckan, och dom är redan trasiga. De har släppt i sömmarna, jag anser att det är riktigt dålig kvalitet.

Annars fick jag väl tag i ett par äkta måndagsexemplar :mad:

Samma här :eek: :crazy: :mad:

Jag har haft 3 par Eskadron Flexisoft och alla har gått sönder eller ser jätte slitna ut.
Dom senaste köpte jag på Falsterbo efter en användning var dom jätte slitna.

Kan ju lägga till att min pålle varit skadad det senaste året och benskydden har används sparsamt vid skritt turer och sånt.

Har ett par vanliga Eskadron som hållt mycket bättre.

Min sköthäst har ett par eskadron skydd flexisoft.. Är fortfarande jättefina!! Trots att de används mycket, tvättas i maskin mm..

Oxxx skrev:
Äntligen någon som håller med om att det finns vettiga läder skydd för ett billigt pris :) .
:bow:

Njaoo, just de skydd hon nämner, Capone tycker jag är riktigt crap.

Ska du ha finskydd så köp läder och riktiga b r a läderskydd, går ju att hitta begagnade fina. Ska du har vardagsskydd så kör på plast, nån nämnde Catagoskydden t ex.

gillar Eskadrons skydd, har super passform och är slitstarka. Köpte ett par nya vita till pållen igåre, ibland är det bra med ponny eftersom skydden blir billigare då ;)

Det är ju exakt samma skydd som Catagos fast med JWs märke på. Catagos kostar ca. 500:-

Jag kan inte tala för och nack delar.
Själv har jag i läder och är VÄLDIGT nöjd med dom!
Snygga och ändrar passform bra efter hästen... lätta att få bort smuts i från och allt.

Haha, de finns i svart, vit, brun och grå. Men KÖP de ;)

Senast ändrad:

Vet du vart man kan köpa dom? Har bara sett dom hos Skara hästsport och där kostade dom 989 kr...

Vet du vart i sthlm man får tag i Catagos skydd? :bow:

Gå in på "benskydd" och sen på "övriga" sen är de längst ner på sidan tror jag.

Aha oj trodde inte att det fanns någon efter Eskadron och hansbo skydden :o :D :bow: :bow:

jag tycker eskadron, JW och catago skydden ex. är att föredra framför läderskydd för samma pris..

Liknande trådar

Hemmet Ja. Jag behöver köpa en ny bäddmadrass och jag tror nog att jag bara har köpt en bäddmadrass i hela mitt liv. Jag står och velar mellan...
Svar
7
· Visningar
532
Senast: mysboll
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 305
Senast: Kilauea
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i... 6 7 8
Svar
149
· Visningar
12 523
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 445
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka