Läderbenskydd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Dressyrfantasten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 884
D

Dressyrfantasten

Hur sköter man sina läderbenskydd bäst när dom inte används?

:)

Sv: Läderbenskydd

Dressyrfantasten skrev:
Hur sköter man sina läderbenskydd bäst när dom inte används?

:)

Behandlar man inte de som man gör med lädersadlar och träns? smörjer och oljar? Borde vara rätt rimligt eller?:)

Om dom redan är rengjorda och smörjda en gång, men inte används längre lär du ju inte börja smörja dom speciellt ofta :smirk:..

Men vill du kan du ju dra av dom med lite sadeltvål nån gång då och då.. det är ju dock inte bra för lädret om du ska t.ex. ha på massa läderbalsam, olja osv. när de inte ens används. Blir ju som en "hinna" eller va man ska säga på lädret...

Förvara dem någonstans där det är torrt och inte för kallt när du inte använder dem bara. Om det är fuktigt och rått (som det gärna blir i stall) så kommer de mögla och bli stela.

som PathOfClovers säger, nånstans tort och inte kallt, men inte för varmt heller.

Räcker om du kanske oljar in de en gång i veckan när du inte använder de.

Liknande trådar

Utrustning Hej alla. Ni som har storbalar med nät över, behöver man fixa med nätet när hästarna ätit några dagar, eller slänger man över det och så...
Svar
5
· Visningar
341
Senast: Valle
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 941
Senast: Görel
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 348
Senast: Silje
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Krävande föräldrar
  • Tandfen utan kontanter
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur