Läderbett

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare Borkan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 638
Status
Stängd för vidare inlägg.
B

Borkan

Någon som testat kaupres läderbett - det som man ej behöver ha huvudlag till.
Vad tycker ni? För/nackdelar.
:bump:

Sv: Läderbett

Borde inte detta ligga på utrustning? Eller har barock blivit samlingsnamn för allt som är udda? ;-)

Jag vet att en amerikansk ryttare tävlade internationell hoppning med ett sånt bett för en massa år sedan. Hur det är för dressyr vet jag inte.

Rekomenderar inte det, pga att det ger en stor friktion= alltså inget snällt bett. Vet flera hästar som fått stora eländiga sår i lanerna av dem.

Även tandläkaren T.L. avråder att anv dom likaså med gummi, anv silikon el järn i stället för de ger minst friktion

Svea: Samma fråga ligger även där... Men jag tycker man får fler svar här - när man pratar om udda... :angel:

Totti: Oki, intressant - kunde gissa på något sådant men hade väldigt svårt att bilda mig en uppfattning/ha en fundering (vilket jag INTE brukar ha problem med annars... :devil: )

jag puttar upp denhär tråden lite, för jag är nämliger i tankarna att köpa ett läderbett. är det någon som har positiva erfarenheter, eller är det bara ett dåligt bett som har stor friktion...?

*knapplån*

Jag vet, att vi moderatorer är väldigt snälla och tålmodiga.

Men när det står klart och tydligt att samma tråd, ligger på utrustning, då får man försöka dra igång en diskussion på den tråden eftersom det egentligen handlar om hästutrustning.

Man ska inte lägga samma tråd på nittioåtta ställen, bara för att man hoppas få ett bättre svar på något forum. Utan man väljer ut ETT lämpligt forum att lägga tråden i.

Mvh

IngelaH
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 151
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Skrämmande, roligt och lugnande på samma gång när seniorer testar ridning hos Malmö civila ryttarförening. – Jag tar chansen medan jag...
Svar
0
· Visningar
246
Senast: Gunnar
·
Utrustning Hejsan! Jag har en häst som är känslig runt öronen när det kommer till just nackstycket på träns. Vi har provat många olika varianter...
Svar
5
· Visningar
1 425
Senast: Habina
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 501
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka