Läderridstövlar, "modellkrångel"

alice

Trådstartare
Läderridstövlar, \"modellkrångel\"

Nu när jag tar min efterlängtade examen *stolt* började mina föräldrar prata om examenspresent. Dom sa att "vi vill inte gå till cervera/duka och köpa något 'onödigt'". :D Jag informerade :cool: dom om att jag faktist verkligen jättemycket önskade mig ett par läderridstövlar och då kom fråga om modell och pengar upp. Vad jag har förstått finns det både hoppstövlar och dressyrstövlar?!? Vad är skillnaden eg? Prisskillnad? Har ni några bra rekommendationer på läderridstövlar av hoppmodell (ej med snörning eller dragkedja)? Kostar? Var kan dessa inhandlas, dvs vilka saluför dom?

//Alice

Re: Läderridstövlar, \"modellkrångel\"

Har inget tips, skulle bara säga att jag också fått stövlar i studentpresent :D

Jag tar studenten imorgon, men var med och köpte stövlar i lördags, köpte ett par Rectiligne, med dragkedja på insidan lite snett framåt, så att den inte ligger mot hästen + att den inte syns.

Dyra var de :crazy:
De billigaste jag såg kostade lite över 1000 kronor, men de var väldigt enkla.

Vad var de för modell av Rectiligne?
Vart köpte du dom?
Har själv ett par New Dressage som jag måste sälja men är på jakt efter nya.

Har inget tips, skulle bara säga att jag också fått stövlar i studentpresent :D

Studentpresent? Bah! *sätter näsan i vädret* :angel: Jag tar riktig examen! :o ;) Blir fullfjädrad kemiingenjör! :D
Studenten....ja, det var lääääängesen! Då var det cervera och duka som gällde. ;)

//Alice

Hannovre heter de.
Som jag skrev i inlägget ovan har de dragkedjan på insidan, men ändå så att den inte ligger mot hästen.

Jag köpte dem på Charlies Häst och Hund i Jönköping

De finns med snörning också, de hette något annat.

Jag har också ett par Rectiligne som jag är väldigt nöjd med, dock har jag dragkedjan bak, vilket kanske inte är snyggaste varianten. Men de är sköna, snygga och var inte jobbiga att gå in! Mina kostade knappt 2000 kr.

Tips :idea:! Såg att du bor i Uppsala, Mustang utanför Märsta saluför Rectiligne. Med mera.

*puuuuttttar* :D

Vill veta mer! Fler förslag?

//Alice

Beror väl lite på vad du vill lägga ut för pengar och vad du rider för något.
Mitt bästa tips är att åka ut till en butik/butiker som har stort stövelsortiment och prova olika modeller och märken.
Jag har konstiga ben och de enda "riktiga" läderstövlarna jag kunde köpa och låg i min prisklass var ett par "specialbeställda" Cavallo (för ca 3000:-).
Dragkedja skulle jag inte rekommendera heller för det anser inte jag (eller någon av de ridbutiksanställda jag har pratat med) hör hemma på ridstövlar...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka