Läderstövel Derby - från börjes

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mivve
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 2 250
M

mivve

Läderstövel Derby - från börjes

är det någon som har erfarenhet av dessa stövlar då jag fundera på att köpa ett exemplar utav dessa:d .
men innan jag gör det skulle jag villja höra om det finns något posetivt eller negativt med dom:confused: .
och är dom väldit smala i foten?
jag har grymt breda fötter:o :crazy:

//michelle

Sv: Läderstövel Derby - från börjes

kan du inte lägga in en bild på dem ? :)

1315.jpg

så ser dom ut jag älskar dom typ tycker dom är så snygga:love:

//michelle

Har föregångaren, fattar det som att enda skillnaden är att det är resår vid dragkedjan på de nya. Köpte iaf mina för halva priset när de skulle börja med de nya (var ett år sen eller två, men använde dom första gången idag) Tyckte de var ganska smala i ben och fot, blev glatt överaskad oxå för tyckte de var väldigt mjuka och såg fina ut i lädret för det priset.

dom var helt okej, men tycker dom ser lite platsiga ut + att ser dom inte lite fula ut precis vid övergången från foten till skaftet ?
men jag tycker dom ser okej ut. om du köper dom får du berätat sen hur dom funkar =)

okej
så foten är alltså smal, inget för ankfötter som mina??:crazy:
ger dom bra stöd?

//michelle

*knapplån* De finns väl inte utan snörning? Tyckte de var supersnygga, men jag ska köpa ett par allroundstövlar o de passar kanske inte riktigt till både dressyr o hoppning, vad tycker ni?
(Förlåt för att jag snor din tråd) :p

bortsett från att de ser plastiga ut...så varför skulle de inte passa till dresyyr och hoppning,när ska man då ha dom..i skogen bara ?

Hmm jo ni har nog rätt när ni säger att dom ser plastiga ut men jag har inte så höga krav;)
vilket håll lutar sig dom där stövlarna åt??dressyr eller hoppning?? det står inte, men ni kanske ser det?

//michelle

vaad jag kan se fins det bara med snörning

//michelle

Eftersom det är snörning så är det mer åt hoppstövel-hållet enligt mig.

tycker också det ser hopp ut med snörning...

jag tävlar mest dressyr nu men har snörning på mina stövlar, tyckte dom var fina så köpte dom ändå (och det var dom enda som passade mina lustiga ben)

oki är det den modellen på dina stövlar eller har du annan modell/märke..
vart köpte du dina stövlar??

//michelle

har några andra...kommer inte på vad de heter men det är först nåt på v och sen nåt på c...*vilken koll jag har*

haha det ser ju ut som jag skulle ha clownfötter i den vinkeln;D

Hej!!

Jag köpte dessa stövlar till mina döttrar i julklapp. Den äldsta dotterns stövlar har aldrig varit bra på henne?? Blixtlåsen vill bara åka ner hela tiden under ridningen. Lämnade tillbaka det första paret vi fick men tyvärr är även det andra paret likadant?? Varför vet vi inte. Vi bytte även till vidare skaft för att försäkra oss om att det inte var det att stöveln satt ganska så hårt som gjorde att kedjan bara ville glida ner hela tiden - men så var inte fallet.
Yngsta dotterns stövlar har passat hela tiden och hon är verkligt nöjd med dom. Skall tillägga att båda döttrarna är väldigt långa o smala, så stövlarna sitter inte alls spänt på runt vaderna.

okej men hur är dom i fötterna är dom bredare än en vanlig stövel elr kanske mera mot det smalare hållet?
har rätt breda fötter så skulle gärna villja veta det:crazy:
har hört lite om att dom kan va små i storleken på själva skon stämer det?

//michelle

Liknande trådar

C
Utrustning Jag har precis kommit igång med ridningen efter sommaruppehållet men ojojoj vad stövlarna satt. Jag fick kramp i vaderna och stövlarna...
Svar
9
· Visningar
2 777
Senast: sweep
·
K
Övr. Hund När jag för ca 3 år sedan började fundera på att köpa hund så valde jag mellan schäfer och R.R. Jag hade då lärt känna 2 helt ljuvliga...
Svar
8
· Visningar
1 140
Senast: Zoya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31