lädret på bates isabell dressyrsadel med cair, hållbart?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare magda
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 2 150
Sv: lädret på bates isabell dressyrsadel med cair, hållbart?

japp, låter bra. men islänningar har inte så lång rygg om den passar till det så kanske den passar till arabkorsning oxå var lite orolig för att den skulle bli för lång.
Hör av mig till veckan i så fall, om modellen passar oss.
Tack för tipsen! :)

Sv: lädret på bates isabell dressyrsadel med cair, hållbart?

Har kollat runt lite under dagen och lädret kallas skrumpläder och är behandlat för att den ska få denna yta vilket bla. gör att man sitter fastare i sadeln skulle visst vara väldigt fint läder. Går även att få den i vanligt läder.
Skillnaden mellan isabellen och caprillin är bla läder kvaliten sömstickningar och gelefyllningen vid knäna.
Ca 5 år har bates tillverkat cair.
Nån som vet hur tåligt skrumpläder är för väta o smuts?

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 232
Senast: super
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 183
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att... 2
Svar
20
· Visningar
6 001

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka