Läderridstövlar

Centaur

Trådstartare
Hur tajta ska dom vara egt?? :confused: Har nyss haft mina hos en skomakare för blockning, men dom känns fortfarande trånga, knappt så man får igen blixtlåset längst upp. Ska jag be att han blockar dom igen, eller låta det vara? :confused:
 
hejsan..
jadu ja vet inte hur tajt dom ska sitta men mina (utan blixtlås) e d en kamp o få på varje gång..hihi men väl på plats så ger doms uperbra stöd o skulle inte kunna leva utan dom ..
o efter att man knatat omkring i dom 10 minuter så liksom smalnar benet o dom blir inte sååå tajta..får ner 2 fingar i sidan..
 
men alltså om det är skitsvårt att få på dom så borde dom ju inte vara så bekväma att ha på?

mina fd. läderpjuck var "f***"svåra att få på och när det väl gick så gjorde det jätteont i vaderna att ha på dom..
 
Jag har läderstövlar från hööks.
Där kunde man välja mellan vida el normala.
Jag tog en normal och när man tänker efter kanske man skulle ha valt den vida istället.
Kan bara ha ett par strumpor under vintern och jag kan inte ha långa strumpor under stövlarna för då får jag inte dragkedjan upp...ibland är det tufft att få upp dom men för det mesta så går det...
 
hej igen..
ja d e konstigt att dom e såå sköna o ha på sej trots att dom e svår o få på..
men väl på plats så liksom lättar trycket o dom siter inte tajta så att d gör ont utan alldeles perfekt..
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 596
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 229
Senast: manda
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
773
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
184

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp