Bukefalos 28 år!

Lämna katter ensamma hemma

Wysiwyg

Trådstartare
Hur länge skulle ni lämna era katter ensamma hemma (om alls) med tillsyn (mat+lådrensning+socialt umgänge en stund) två gånger per dag? Alltså hur många dagar.
 
1 vecka. Men jag har två som gärna roar varandra och jag vet min kattvakt stannar en längre stund på kvällen. Hon gillar mina katter och leker och kelar gärna med dom länge. På morgonen är det bara matning, medicinering och rent i kattlådan + lite gos.
 
Jag lånar tråden lite, någon här som testat/använder Care.com som djurpassning när ni åker bort? Jag skulle behöva lite extra kattpassning men det känns ju lite nojjigt att låta folk man inte känner ha nyckel och tillgång til min lägenhet och mina pälsbarn :)
 
Jag lånar tråden lite, någon här som testat/använder Care.com som djurpassning när ni åker bort? Jag skulle behöva lite extra kattpassning men det känns ju lite nojjigt att låta folk man inte känner ha nyckel och tillgång til min lägenhet och mina pälsbarn :)
Inte just den, men har fått trustedhousesitters.com rekommenderat. Dock inte provat själv än. :)
 
10 dagar känns som maxgränsen för den katten jag har nu, i alla fall nu när hon är ensamkatt, förut när de var två (och innan det tre), så märktes det inte så mycket på dem om jag varit borta, då hade jag nog kunnat vara borta 14 dagar eller tom mer. Nu märks det väldigt tydligt att missen saknat mig när jag kommer hem, väldigt kelig och klistrig på mig och lite separationsångest när jag åker till jobbet på morgnarna. Det släpper igen efter ca 3 dagar.
Har extrem beslutsångest ang om jag ska skaffa en katt till som sällskap till henne... Blir hon kompis med den så blir det ju förstås jättebra, men hon är väldigt försiktig och osäker, så jag är rädd att hon bara blir olycklig om det flyttar in en ny katt...
 
Okey! Jag har varit kattvakt i en helg, men då sprang jag där hela tiden, trodde att dom for illa av att vara utan människa. Tänk va lite man vet!

* Jenny *
Det är ju minsta tillsyn enligt djurskyddslagen. Vad katterna anser om det är en annan sak. Jag tror att de flesta katter uppskattar mer än tillsyn två gånger/dag. De vill ju ofta ha bra mycket mer än så.
 
Nikita inte längre än en-två dagar. Hon är i princip beroende av mänskligt sällskap och gos. Men å andra sidan är hon extremt lätt att flytta till en kattvakt. Hon gör sig hemma överallt. När jag tvingades lämna bort henne i tio dagar när jag var utomlands så hårdflirtade hon tydligen med kattvaktens pojkvän som blev störtförälskad och ville ha kvar henne :D
 
Just nu 2dagar i veckan! Nu vet jag att jag har min hyresvärd till hjälp att kolla till katten om de skulle bli en längre tid.
 

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
611
Senast: Marvin
·
Katthälsa Hur fodrar ni helst om ni kan välja? Antal måltider per dag? Hur ofta? Jag har tänkt att jag vill försöka ge Ping mat fler gånger per...
2
Svar
21
· Visningar
742
Senast: Sel
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 396
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hur kan min katt kunna klockan? Jag förstår inte :laugh: Katten får sitt torrfoder via en matmaskin. Jag införskaffade den efter att...
Svar
15
· Visningar
831
Senast: McFlurry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldhamster ungar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp