Bukefalos 28 år!

Lämnar ni tillbaka överbliven medicin?

Sv: Lämnar ni tillbaka överbliven medicin?

kl

Överblivna mediciner som inte passerat sista förbrukningsdatum kan man skänka till Rosengrenska stiftelsen, de bedriver vård för papperslösa och behöver alltid läkemedel.
 
Sv: Lämnar ni tillbaka överbliven medicin?

Vilket bra råd! Jag brukar alltid lämna tillbaka till apoteket men det är ju bättre att medicinen kommer till nytta. :)
 
Sv: Lämnar ni tillbaka överbliven medicin?

kl

Överblivna mediciner som inte passerat sista förbrukningsdatum kan man skänka till Rosengrenska stiftelsen, de bedriver vård för papperslösa och behöver alltid läkemedel.

Nej, de tar inte emot sådan medicin längre.
"Vi arbetar på att lagen från 1 juli skall funka, att de papperslösa skall ha möjlighet att hämta ut medicin på Apoteket för 50:- Tack vare alla gåvor vi fått förut, pengar och mediciner, har vi kunnat förse alla våra patienter i 15 år med de mediciner som varit nödvändiga, så det tackar vi för!"
 
Sv: Lämnar ni tillbaka överbliven medicin?

Aha det har jag missat. Det står på deras hemsida att man kan skänka läkemedel. O_o
 
Sv: Lämnar ni tillbaka överbliven medicin?

Jag lämnar inte tillbaka innan datumet gått ut, men skulle heller aldrig få för mig att använda nåt på recept utan att fråga läkare först. Dvs om jag ev får en UVI kanske jag redan har den antibiotikan hemma och kan säga det till läkaren i samband med besöket.

Utgångna mediciner lämnas självklart till apoteket.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp