Ländtäcke till lång rygg?

Leeelot

Trådstartare
Häst har strl 160-165 i vanliga täcken..försöker nu hitta ett ländtäcke att ha vid ridning (inget skrittäcke, o inget reflex) men alla verkar så små/korta. Beställde ett fr Horze i XF, men vilket skämt! Jättelångt på sidorna, men jättekort i ryggen....Vet ni något som är STORT o LÅNGT ?
 
Ååh, undrar också då jag också har en som drar 165 i täcken och reflextäcket jag köpte förra vintern i största storleken var ett skämt 😅
 
Jag hade det motsatta problemet till min wm, som har 90 i täcken… Dessutom ville jag ha ett tunt körtäcke som var vattentätt så jag kunde köra henne på sommaren när det regnar. Till sist blev det helt enkelt ett måttsytt täcke. Företaget dubbelkollade måtten för de trodde att jag vänt på bredd och längd. :rofl:

Så mitt tips är tyvärr måttsytt.
 
Jag sydde egna skrittäcken/ländtäcken till min bamsing som var både stor och lång. Utgick ifrån ett befintligt ländtäcke som mall och ökade på storleken efter behov. Sydde bland annat av något gammalt stalltäcke, klippte i stort sett bara bort frampartiet och behöll den bakre delen, fållade och sydde dit band osv.

Kanske inte det svar du ville ha, men det var iallafall inte så svårt om man har symaskin och lite tid🙂
 
Jag har ett väldigt bra från Kingsland, men min häst är snäppet mindre (155). Känns dock som att vi har lite tillgodo och att det skulle funka om det varit ytterligare lite längre.
 
Kolla med Nisch häst, deras grejer är gigantiska...😁 Köpte ett skrittäcke därifrån till en häst som har 165, det var jättestort!
 
Jag sydde egna skrittäcken/ländtäcken till min bamsing som var både stor och lång. Utgick ifrån ett befintligt ländtäcke som mall och ökade på storleken efter behov. Sydde bland annat av något gammalt stalltäcke, klippte i stort sett bara bort frampartiet och behöll den bakre delen, fållade och sydde dit band osv.

Kanske inte det svar du ville ha, men det var iallafall inte så svårt om man har symaskin och lite tid🙂
 
Har tänkt tanken, har symaskin o är hyfsat händig..Har ett ulltäcke till övers, men det har maggjordar, o blir ju inte snyggt o ha fästena till maggjordarna kvar... Verkar inte lätt o sprätta bort.
 
Kolla med Nisch häst, deras grejer är gigantiska...😁 Köpte ett skrittäcke därifrån till en häst som har 165, det var jättestort!
Har ett reflextäcke fr de i skrittäckesmodell, med en reflexflärp över bogen också, riktigt bra o stort i storleken. Men de har tyvärr inga ländtäcken...
 
Har ett reflextäcke fr de i skrittäckesmodell, med en reflexflärp över bogen också, riktigt bra o stort i storleken. Men de har tyvärr inga ländtäcken...
Ah, det kanske de inte har nej ... Men om du ändå inte ska ta av det så lägg en filt mellan sadel och schabrak och rid med det. Den ligger på plats, jag använde det när jag red ut, fast med ett körtäcke i ylle från Mias.
 
Kan uppdatera om någon söker. Har frågat om mått på otaliga webshopar, men har nu fått napp! Weatherbeeta Thermocell ländtäcke i strl XF är 98 cm i "ländrygglängd". Hittade det på abridutrustning👏🏻👏🏻
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 439
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 204
Senast: Sirap
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 044
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 843
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp