Länketik.

Lejonstjarna

Trådstartare
Jag håller på med det sista finputsen på min hemsida och håller just nu på med länkarna. Hur är det de sider jag länkar till måste jag maila till dem för att få godsänande att länka ditt? Eller malar man bara för att det är god ton på nättet?
 
Tror inte man behöver ha något tillstånd.
Jag mailar bara när man kanske kan tänka sig ett utbyte (att de också länkar till våran sida).
 
tror inte att det ska behövas..
dom får ju mer trafik till sin sida då
och det är ju det man vill ha :cool:
 
Sv: Länketik.

Puttar lite på denna gamla tråd - är det alltså okej att länka utan att fråga? Kan man länka till skrivet material på sidor eller räknas det som man sprider information på ett obehörigt sätt? Var går i så fall gränsen? Kan jag t.ex länka till buke utan att fråga? Kan jag länka till skirvna arbeten?
 
Sv: Länketik.

Skulle det vara olagligt att länka till någon annans hemsida skulle nog google ha det svårt ;)

Däremot är det oftast mindre lämpligt att länka direkt till bilder och sådant från en annan hemsida.
 
Sv: Länketik.

Så man får länka alltså? Till vad som helst som ligger på nätet? För man får väl inte länka till t.ex föreläsningsanteckningar eller?
 
Sv: Länketik.

Är det exempelvis pdf-filer, bilder etc så länkar du till den sida där "orginallänken" finns. Kan eventuellt vara upphovsrättsbrott annars, om det inte tydligt framgår vems materialet är.

Länka till http://www.minhemsida.kurt/sida.html eller så är lugnt, men länka till http://www.minhemsida.kurt/jättefinbild.jpg ska du helst undvika utan att fråga om lov.
 
Sv: Länketik.

Okej, vad bra, tack!
Om jag länkar till större sidors huvudsida så behöver jag inte fråga om lov alltså... Läskigt detta med egen hemsida :p
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Jag är jätteintresserad av att se hur era hästars hovar ser ut både från sida och underifrån. Kan vara fram eller bak, skor eller...
Svar
8
· Visningar
413
Senast: warg
·
Hemmet Någon som kan tipsa om en bra app för väckning, eller väckarklocka eller klockradio. Snooze ska vara reglerbart ned till 3 eller 5...
Svar
5
· Visningar
231
Senast: Badger
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 121
Senast: Acto
·
Samhälle Hej, fick ett brev från postnord om moms och tull på mitt paket från England. Trodde jag skulle behöva betala moms men när jag acceptera...
Svar
4
· Visningar
632

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp