Lära sig språk med hjälp av app?

Red_Chili

Trådstartare
Jag har länge(!) velat lära mig några olika språk. I dagsläget kan jag bara svenska och engelska ordentligt. Nu finns det ju till synes oändliga möjligheter att lära sig språk med hjälp av appar, men är de verkligen bra? Går det att lita på att det man lär sig faktiskt är korrekt? Finns det bättre och sämre appar? Finns det någon bra app som är gratis, åtminstone när det gäller att lära sig något grundläggande på nya språk?

Berätta allt ni vet om att lära sig nya språk :D
 
Jag har bara använt mig av Duolingo och skulle absolut rekommendera den. Framförallt upplever jag att den blivit betydligt bättre och mer korrekt de senaste åren, jag använde den en omgång kring 2020 och då var det en hel del irriterande fel och buggar som de verkar ha kommit tillrätta med nu. Sedan är den naturligtvis inte perfekt, och ibland håller jag inte riktigt med om sättet och ordningen de lär ut vissa saker på, men för att vara en gratisapp är den riktigt bra!

Min man och jag har lärt oss svenska respektive spanska och italienska från scratch via Duolingo, och jag har även använt den för att hålla igång min franska. Jag upplever att den är något bättre för de större språken, i t.ex. svenskan smyger det sig in lite tokigheter ibland men det lär ju inte vara ett problem för dig :D
 
Jag använder duolingo, både för att lära mig nya språk och för att hålla lite liv i de jag kan. Jag upplever att upplägget är bra överlag, framförallt om man även läser deras tips och liknande och inte bara "spelar".

Började med Ukrainska för 416 dagar sedan, och kan läsa menyer, förstå korrekt skriven text (tex nyhetsnotiser) om jag kan ta lite tid på mig. Har lagt ca 5 minuter om dagen bara, om man faktiskt vill lära sig och lägger lite energi på att träna även utanför appen när man kommer en bit går det ju att bli hyfsat bra i läs- och hörförståelse åtminstone.
 
Kapar tråden lite när vi ändå pratar om språkinlärning via app :)

Är det någon som har tips på en bra app eller site för att traggla engelsk grammatik?
jag söker något så där mer råpluggigt än stjärnfall och pokaler!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
305
Senast: Myrten
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 527
Senast: fejko
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 475
Senast: Grazing
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 893
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp