Bukefalos 28 år!

Läromästare, lämpligt pris

Puttan

Trådstartare
Vi letar efter en läromästare till dottern i familjen. Vi har tidigare haft en ponny som nu ska slutas att tävlas pga. ålder. Vi har tänkt att leta efter en storhäst då dottern är 16 år och ganska lång (173cm). Hästen ska vara tävlad 120/130 och även vara trevlig i dressyren. Den ska vara lätt i all hantering (skoning, lastning, spola, klippa). Max 14 år har vi sagt. Vad skulle ni tänka er vara ett rimligt pris för en sådan här häst? Finns det någon möjlighet att hitta en under 100 000kr eller är det uppåt i prisklasserna som gäller?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag skulle behöva lite input kring val av häst till min (snart) 13-åriga dotter. Hon har vuxit ur sin maxade b-ponny och skulle...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 599
Senast: Jeps
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 569
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Behöver nog mest skriva av mig och ventilera mina tankar... Har tre hästar. En swb, 17 år som jag precis börjat rehaba efter en...
Svar
18
· Visningar
2 314
Senast: MimmiNO
·
Hästmänniskan Vi går letat ponny ett tag nu och provridit ett par som inte riktigt fallit oss i smaken. Nu såg jag en annons på en D ponny född -04...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 758

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp