**LÄS DETTA FÖRST!!** - Vad ska vara vart och detta gäller här - regeluppdatering!

Status
Stängd för vidare inlägg.

ameo

Trådstartare
Moderator
Travforumet är uppdelat i huvudforum och två underforum. Så här ska de användas:

På huvudforumet "Trav" diskuterar vi det som direkt har med tävlingar att göra - inkluderat monté. Även träning inför tävling tar vi här.

Underforumet "Att ha travhäst" är tänkt ska handla om hästen och innefatta utrustning, travavel, hästvård, foder, hantering och annat icke tränings- och tävlingsrelaterat.
Avelsdelen innefattar alltså även avelshingstar och dess förärvning. Saker som är generella för avel, oavsett inriktning (ex om det dräktiga stoet, fölningen och fölets första tid) passar fortfarande bäst på generella avelssidan.

Underforumet "Travgnägg" är för det mindre seriösa, travrelaterade snacket.

Vad gäller spel på trav, så är det okej att diskutera runt spelet och dess påverkan på travet, men travtips håller vi borta härifrån.

Det är INTE tillåtet att efterlysa tränare, kusk eller liknande på forumet - hör hemma på annonssidorna.
På samma plats, dvs under efterlysningsrubriken på annpnssidorna, lägger vi även frågor som rör specifika hästar, tidigare passhästar etc.

Frågor om Ridtravare, som alltså lämnat travtävlandet, hör hemma på Ridning.

Tycker du att jag missat något? Påminn mig gärna!
 
Sv: **LÄS DETTA FÖRST!!** - Vad ska vara vart och detta gäller här - regeluppdatering

Men HALLÅ hörrni!!

ÄR det så svårt att lägga trådarna rätt? TYCKER ni att det ser trevligt ut med alla trådhänvisningar på förstasidan??
 
Sv: **LÄS DETTA FÖRST!!** - Vad ska vara vart och detta gäller här - regeluppdatering

Det är i så fall inte det enda som inte är trevligt här, höll jag precis på att skriva.

Mend et gjorde jag väl inte?
 
Sv: **LÄS DETTA FÖRST!!** - Vad ska vara vart och detta gäller här - regeluppdatering

Det är i så fall inte det enda som inte är trevligt här, höll jag precis på att skriva.

Mend et gjorde jag väl inte?

Hahahaaaa... ;)

Jag tycker det är en enda SOPPA med alla trådar måste jag säga...

Rör mig på MÅNGA forum och det här är det sämsta organiserade, inte bara på trav utan allmänt.... Eller jo, bukefalos och fotosidan delar sista platsen!
 
Sv: **LÄS DETTA FÖRST!!** - Vad ska vara vart och detta gäller här - regeluppdatering

Jag har oxå svårt att se hur det kan vara så svårt att få trådarna på rätt plats, okej det finns väl vissa frågetecken men på det stora hela är det ganska så självklart om man läser innantill... Jag blir rätt störd när det tycker upp frågor om hingstar på första sidan... Okej om det är första gången man skriver på buke, men andra som har hållt till här i flera år borde ju kunna lägga i rätt tråd!

Men visst kan jag tycka att trav kanske har så pass få som hänger här att det kanske hade räckt med två "forum" Trav och travgnägg, men det är ju upp till Gunnar att bestämma. Och jag förstår hans tanke med att det ska vara lika rakt över alla forumen!

Nu har jag av ren nyfikenhet kollat lite mer på de trådar som har blivit flyttade och jag måste nog säga att jag tycker att utrustning ska flyttas till travträning/tävling då det är ganska så tätt ihop, tex om jag frågar om olika vagnar så hande det ju även om tävling/träning...
 
Senast ändrad:
Sv: **LÄS DETTA FÖRST!!** - Vad ska vara vart och detta gäller här - regeluppdatering

Utrustning handlar väl mer om "att ha travhäst" än själva tävlingsmomentet?

"Att ha travhäst" är ju en sammanslagning av "travutrustning" och "travavel", med lite vidare innebörd.

Är det fler som tycker att man kan slå ihop forumen, så framför det gärna till Gunnar, t.ex med en tråd på BUke-hjälp eller ett PM till honom...
 
Sv: **LÄS DETTA FÖRST!!** - Vad ska vara vart och detta gäller här - regeluppdatering

Ska trådar om travpolitik och travjuridik ligga under "Att ha travhäst"?
Ah, jag chansar.
 
Sv: **LÄS DETTA FÖRST!!** - Vad ska vara vart och detta gäller här - regeluppdatering

Raderat........
 
Senast ändrad:
Sv: **LÄS DETTA FÖRST!!** - Vad ska vara vart och detta gäller här - regeluppdatering

Jag blir rätt störd när det tycker upp frågor om hingstar på första sidan.

Hur då "första sidan"? Jag sorterar på "senaste inlägg", vilket betyder att första sidan innehåller trådar från alla kategorier? Får man inte fråga om hingstar då, alltså? Om så är fallet är reglerna helt åt helvete fel formulerade och det är inte konstigt att det blir fel.
 
Sv: **LÄS DETTA FÖRST!!** - Vad ska vara vart och detta gäller här - regeluppdatering

Inte så svårt faktist.

Du ställer en fråga om Räsiga Sune..
Och väljer prefixet Avel :idea:

Lycka till.

AM
 
Sv: **LÄS DETTA FÖRST!!** - Vad ska vara vart och detta gäller här - regeluppdatering

Förlåt, jag var otydlig. Jag menar att om jag skriver en tråd om en hingst på avel, så kommer den upp på första sidan med den sortering jag har på trådarna. Därav min undran över irritationen vid hingstfrågor på förstasidan.
 
Sv: **LÄS DETTA FÖRST!!** - Vad ska vara vart och detta gäller här - regeluppdatering

Haha jag måste nog ta och rensa upp lite, min irritation hängde ihop med när det tidigare fanns ett eller om det var två underforum till Trav, där avel var ett eget forum men ingen la in sina trådar där utan det var den dåvarande moderatorn som fick flytta trådar hela tiden, men det är numera borttaget och nu är det prefix i stället, jag ska kolla igenom den här tråden och ev göra en ny "regelsamling" eftersom det är många ändringar sen denna skrevs.. :D

Snurrfian- relativt nybliven moderator på trav...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Regler för forumet "Tävla Islandshäst" Detta forum är avsett för diskussioner kring Tävling och Träning av Islandshästar utrustning...
2
Svar
39
· Visningar
9 930
Senast: Rea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp