LÄS INTE!!! Om ni är trötta på mitt gnäll.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet att många är trötta på mina skriverier och gnällande. Men ganska ofta är det berättigat, när man som funktionsnedsatt ÄR i beroendeställning och ENBART har SKYLDIGHETER i samhället, och inga rättigheter - om man inte betalar rejält för det, förstås... med pengar man inte har...

Räkningar hittar alltid hem till mig på Södermalm, men pengar som jag är beviljad... ja, information om dem hamnar på en adress jag inte har bott på - på FJORTON ÅR. Det är Örebro Region.... Jag får ofta räkningar från olika avdelningar på Örebro Region, varför har inte fondmedelsavdelningen rätt adress. Det är ju EKONOMIavdelningen som ansvarar för både fakturor och utbetalningar, eller...? Orkar inte snart...

Jag svängde förbi kurators öppna dörr på rehab och sa att jag inte fått fondmedel. "joo".... "nej", svarade jag. "Jo", svarade kurator och bad mig komma in. Hon visade mig en kopia och jag har fått 2000 kronor av de 3500 kronorna jag ska betala. Brevet var avsänt 17 november och pengarna ska utbetalas via Swedbank... eh... ok, jag har nordea, om 30 dagar. "Du ska ha fått hem brevet till Tornfalkga... men där bor väl inte du?" sa kuratorn. Så jag fick med mig en lapp med telefonnummer att ringa, då bägge handläggarna var på möte tills i morgon typ... Jag for hem efter träning

Och då låg brevet i brevlådan, där gamla adressen på papperet var överstruket och papperet lagts i kuvert med handskriven adress. Jag ska ringa dem i morgon och se till att de ändrar adressuppgift, samt höra vad de har för konto. Jag vill INTE ha utbetalningsblankett där jag måste betala avgift för att få ut pengarna.

Jag ska slänga en hamburgare, jag grävde fram ur frysen igår på bordsgrillen och tjura ihop en stund till nu.

Undrar vad jag råkar ut för härnäst.... - taket ramlar in?

14 år sedan flytt.jpg
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
838

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp