Läsa upp betyg

Flavor

Trådstartare
Sitter här och försöker klura ut vad kurserna jag ska läsa motsvarar enligt nya systemet.
De flesta har jag förstått vad det motsvarar men Matte b förstår jag inte alls :s

Läste inriktning häst - häst på naturbruks gymnasie, men när jag försöker kolla vilken kurs som gäller står det att det beror på vilken inriktning man läste.
Får upp en lista på att Matte b motsvarar Matte 2b eller 2c. Varav 2b gäller för de som läst ekonomisk, estetisk,humanistisk eller samhällsvetenskaplig inriktning och 2c gäller för de som läst naturvetenskaplig eller teknisk inriktning.

Vad gäller då för kurs för mig? Räknas min som naturvetenskaplig inriktning eller vad gäller? :crazy:
 
Sv: Läsa upp betyg

Det beror på vilken skola du läste på :)
Vad läste ni för andra "vanliga" kurser? Hur mycket matte? Fysik?

Enklast är nog ändå att höra av dig till den skolan du gick på och fråga, de borde ha koll :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag skulle behöva läsa upp Matte från gymnasiet. Då hette kursen Matte B, och nu förstår jag att den heter Matte 2 a, 2b och 2c och att...
Svar
16
· Visningar
806
Senast: Linn-Nora
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 318
Senast: Ava22
·
Skola & Jobb Hej! Undrar om någon har erfarenhet av att plugga upp och läsa till ämnen från gymnasiet? Jag har inte värdelösa betyg men behöver...
Svar
15
· Visningar
1 008
Senast: Modig_Korn
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 186
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp