Läskig fråga….

Otherside

Trådstartare
Min mage har kraschat sedan två månader tillbaka. Måste rusa upp varje morgon och ut på toa. Ska jag kontakta vc…? Har jag cancer?!? Är det onödigt att ta upp läkartid för dålig mage? Detta har aldrig hänt mig tidigare….. Orolig och lite desperat…..
 
Min mage har kraschat sedan två månader tillbaka. Måste rusa upp varje morgon och ut på toa. Ska jag kontakta vc…? Har jag cancer?!? Är det onödigt att ta upp läkartid för dålig mage? Detta har aldrig hänt mig tidigare….. Orolig och lite desperat…..

Ja kontakta vårdcentralen! Finns många anledningar till diarré, de flesta är inte cancer. Har man bestående avföringsförändringar är det inte konstigt alls att utredas via vårdcentralen, det är en vanlig sökorsak. Om du känner dig osäker på var du ska söka och inte är akut sjuk kan du alltid ringa till 1177. :)
 
Kolla upp det är en bra början.
Jag hade liknande efter att ha druckit opastöriserad mjölk. Blev bra när jag gick över till laktosfritt. Efter det var jag laktosintolerant i typ 2år. Sen gick det över och har nu varit bra i över tio år 😃
 
Det du kan prova under helgen är probi mjölksyrabakterier, de är receptfria på apotek och kan hjälpa kroppen att komma i ordning om man har åkt på någon bakterier i magen. Kapslarna innehåller betydligt mer än om man köper exempelvis yoghurt med såna in. Men ta kontakt med vården efter helgen.
 
Det du kan prova under helgen är probi mjölksyrabakterier, de är receptfria på apotek och kan hjälpa kroppen att komma i ordning om man har åkt på någon bakterier i magen. Kapslarna innehåller betydligt mer än om man köper exempelvis yoghurt med såna in. Men ta kontakt med vården efter helgen.
Jag har köpt dem! Får se om de hjälper!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
740
Senast: ginnies
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 697
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
916
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
2 023
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp